هشدار طالبان به رسانه های افغانستان

طالبان؛ برخی رسانه‌ های افغانستان را به لانه های استخباراتی دولت دانسته و تهدید به حمله نظامی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان با نشر اعلامیه ای گفته است که خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ ها دیگر در مرکز و ولایات مصونیت ندارند.

در اعلامیه آمده است که این گروه پس از این شماری از رسانه‌ ها را به عنوان لانه استخباراتی دشمن شناخته و هدف نظامی قرار خواهد داد.

این گروه ادعا کرده است که شماری از رسانه‌ ها زیر نام “اعلانات تجارتی” ذهنیت مردم را نسبت به آنان تغییر می‌ دهند.

در بخش از اعلامیه آمده: “در کابل مرکز کشور و بعض ولایات از شماری رسانه‌ ها اعلانات بنام اعلانات تجارتی شنیده می‌ شوند که در آن به جهاد، مجاهدین و طالبان بد و رد گفته می‌ شود، مردم علیه آنها برانگیخته می‌ شوند، شماره‌ های مخصوص ادارات امنیتی اداره کابل به نشر می‌ رسد و سعی می‌ شود که در جلوگیری از جهاد جاری در کشور از همین رسانه‌ ها استفاده استخباراتی صورت گیرد، ذهنیت عامه تخریب شود و مستقیما به دشمن فعالیت‌ های جاسوسی انجام پذیرد.”
در اعلامیه به نقل از کمیسیون امور نظامی طالبان آمده است که به تمام آن تلویزیون‌ ها، رادیوها، و سائر ادارات نشراتی هشدار جدی داده می شود که هرچه زودتر از این عمل دشمنانه خود منصرف شوند.
طالبان یک هفته به رسانه ها مهلت داده است که از این رویکردشان دست بردارند، در غیر آن افرادشان این رسانه‌ ها را به حیث رسانه‌ ها نه؛ بلکه به حیث هدف نظامی قرار خواهد داد، آن زمان مراکز، خبرنگاران، کارمندان و پرسونل همچو به اصطلاح رسانه هیچ نوع مصئونیت نخواهد داشتند.”
نهادهای حامی خبرنگاران و دولت افغانستان تا حال به این تهدید طالبان واکنش نشان نداده‌ اند.
چندی پیش افغانستان به عنوان خطرناک‌ ترین کشور برای خبرنگاران شناخته شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *