هشدار طالبان برای مردم بلچراغ؛ «فرزندان‌تان را از صف نیروهای امنیتی بیرون کنید»

طالبان مسلح برای باشنده‌گان ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب هشدار داده‌اند که فرزندان‌شان را از صفوف نیروهای خیزش مردمی بیرون کنند، در غیر آن اجازه جمع‌آوری محصولات زراعتی را به آنان نمی‌دهند.

اعضای شورای ولایتی فاریاب می‌گویند، طالبان مسلح برای باشنده‌گان مناطق تحت کنترول‌شان حدود یک هفته مهلت داده‌اند که فرزندان‌شان را از صفوف نیروهای خیزش مردمی بیرون کنند، در غیر آن اجازه نمی‌دهند که آنان محصولات زراعتی‌شان را جمع‌آوری کنند و مواشی‌شان را به چراگاه‌ها ببرند.

صبغت‌الله سیلاب، عضو شورای ولایتی فاریاب ضمن انتقاد از بی‌توجهی حکومت در قبال همکاری با نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بلچراغ گفت، اگر بیش از این با این نیروهای کمک صورت نگیرد، کمبود تجهیزات نظامی از یک‌سو و از سوی دیگر فشار طالبان مسلح بر خانواده‌های سربازان، باعث تضعیف صفوف نیروهای مردمی که در برابر طالبان می‌جنگند، خواهد شد.

طالبان مسلح چندی پیش در یک عملیات غافل‌گیرانه دست کم چهار قریه (تاشقلعه، ارچتو، چهاربید و کرو) را به تصرف‌شان در آوردند و به گفته منابع محلی، اکنون این گروه در تلاش تفاهم بخاطر جلب کمک گروه تروریستی داعش در مبارزه با نیروهای دولتی برآمده است.

در عین حال، بزرگان قومی ولسوالی بلچراغ در یک نشست مشورتی با مسوولان محلی این ولسوالی خواهان جلب توجه حکومت شده و برای دولت هشدار داده‌اند که در صورت بی‌توجهی، تصمیم‌شان را در قبال خواست طالبان مسلح خواهند گرفت.

فرمانده دادالله بای، فرمانده عمومی نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بلچراع به خبرگزاری خاورمیانه گفت، بزرگان قومی و فرماندهان نیروهای خیزش مردمی در یک نشست مشورتی که دو روز پیش انجام شد، برای دولت تا روز جمعه مهلت داده‌اند تا نیروهای نظامی این منطقه را همکاری کنند، در غیر آن مجبورند که تن به خواست‌های طالبان مسلح بدهند.

به گفته این منبع، مولوی باقی ولسوال نام‌نهاد طالبان مسلح و غضنفر سرکرده گروه تروریستی داعش در بلچراغ نشست‌هایی را به هدف آغاز عملیات مشترک بالای مواضع نیروهای خیزش مردمی در قریه «ارچتو» دایر کرده‌اند.

فرمانده دادالله می‌گوید، مواشی مال‌داران نیز پس از این تصمیم هشدار طالبان مسلح اجازه ندارند که به چراگاه‌ها برده شود.

قابل یاد آوریست که فصل جاری، موسم جمع‌آوری محصولات زراعتی کشاورزان است و این هشدار طالبان مسلح و در تنگنا قرار گرفتن مردم، می‌تواند باعث تضعیف نیروهای خیزش مردمی گردد.

این در حالی است که گفته می‌شود یک گروپ ۱۱ نفری نیروهای خیزش مردمی شب گذشته با سلاح‌های دست داشته‌شان در ولسوالی خواجه سبزپوش با طالبان مسلح یکجا شده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *