هشدار سیگار به هدر رفتن میلیونها دالر امریکا در افغانستان

اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان هشدار داد،‌ درباره هدر رفتن بیش از ۳۳۰ میلیون دالر هزینه سالیانه واشنگتن برای پولیس افغان، “خطر واقعی” وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،‌ اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان در ادامه هشدارهایش درباره هزینه‌های واشنگتن در افغانستان، ‌درباره هدر رفتن میلیونها دالر که به منظور حقوق پولیس پرداخت شده، ‌هشدار داد.

به گزارش رویترز، بر اساس گزارش اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان(سیگار)، واشنگتن سالیانه در حال پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیون دالر برای حقوق پولیس افغانستان است در حالی که خطر جدی هدر رفتن و سوءاستفاده از این مبلغ وجود داشته است.

بازرس کل ویژه  “سیگار” تاکید کرد که در بررسی‌ها از حقوق پولیس افغانستان مشخص شد که لیست اسامی بیش از اندازه بسته شده و به اعضا بیش از حد پول داده شده بود و همچنین به افراد خارج از مجوز مربوطه، ‌پول پرداخت شده است.

در ادامه اظهارات این بازرس امریکایی با انتقاد از این وضعیت آمده است: برنامه توسعه سازمان ملل(UNDP) و فرماندهی امنیتی متحد افغانستان باید گزارش و داده‌های آماری وزارت داخله افغانستان را راستی آزمایی می‌کردند آنها ارقام داده شده این وزارتخانه را دقیق بررسی نکردند.

این گزارش در حالی منتشر شده که بر اساس گزارش قبلی اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان(سیگار)، وزارت دفاع امریکا برای ساخت یک مرکز نظامی برای کماندوهای افغان در کابل ۵۷ میلیون دالر هزینه کرده اما به دلیل سوء مدیریت بخش زیادی از آن هدر رفته، طوری که به رغم هزینه هنگفت صرف شده این مرکز با مشکلات ابتدایی مانند فقدان برق مواجه است

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *