هشدار سازمان داکتران بدون سرحد به فجایع انسانی در یمن

سازمان بین المللی داکتران بدون سرحد با اعتراض شدید از عربستان سعودی تصریح کردند اگر به زودی محاصره یمن پایان نیابد فجایع بزرگ انسانی در این کشور رخ خواهد داد.

به گزارش خاورمیانه، سازمان بین المللی داکتران بدون سرحد اعلام کرد: ائتلاف سعودی اجازه پرواز به هواپیماهای حامل کمک های حیاتی به مردم یمن را نمیدهد و این امر باعث تلف شدن بسیاری از کودکان، زنان و غیرنظامیانی می شود که در محاصره به سر میبرند.

ائتلاف سعودی پیشتر اعلام کرده بود که بندر عدن را برای ارسال کمک های فوری صحی باز کرده، اما داکتران بدون سرحد تاکید دارند که بازگشایی این بندر برای ارسال کمک ها به تمام نقاط این کشور کافی نیست.

هفته گذشته نیز رؤسای سازمان‌های بشر دوستانه وابسته به سازمان ملل متحد درباره اوضاع فاجعه بار انسانی در یمن هشدار دادند و اعلام کردند که به علت محاصره سعودی ها و نبود امکان ورود واکسین‌، بیش از یک میلیون کودک یمنی در معرض ابتلا به بیماری دیفتری قرار گرفته‌اند.

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و در سایه سکوت سازمان ملل از مارچ ۲۰۱۵ ضمن تجاوز نظامی به یمن، این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است که منجر  به مرگ بیش از ۱۳ هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *