هشدار روسیه به امریکا در پیوند به مسائل جاری در سوریه

«سرگئی رودسکوی«، رئیس عملیات اصلی ستاد ارتش روسیهرئیس ستاد ارتش روسیه به امریکا هشدار داده است اگر مسکو پاسخ امریکا را نسبت به پیشنهاداتش در خصوص نظارت بر آتش بس در سوریه دریافت نکند، آماده است تا از فردا سه شنبه ( سوم حمل) به صورت یک جانبه علیه گروه‌های مسلحی که به صورت نظام مند آتش بس سوریه را نقض می‌کنند متوسل به استفاده از نیروی نظامی شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «سرگئی رودسکوی«، رئیس عملیات اصلی ستاد ارتش روسیه گفت: مسکو پیشنهادات مکاتبه‌ای را در تاریخ بیست و پنجم فوریه سال جاری میلادی به امریکا ارسال کرده است.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد که رایزنی‌های روسیه – امریکا در تاریخ ۱۸ مارس سال جاری میلادی در امان نشان داد که امریکا آماده صحبت درباره پیشنهادات در خصوص نظارت بر آتش بس در سوریه نیست.

رئیس ستاد ارتش روسیه گفته است که رایزنی‌های روسیه – آمریکا نشان داد که امریکا آماده مذاکرات متمرکز و همکاری در خصوص متن این توافقنامه نیست.

به گفته وی، این تاخیرات قوانین توافق شده برای واکنش نشان دادن به نقض آتش بس در سوریه را که غیرقابل قبول محسوب می‌شوند را اجباری می‌کند و هر روز اقدامات تحریک آمیز جان غیرنظامیان را می‌گیرد.

رودسکوی ا‌دا‌مه‌ داد: اگر روسیه پاسخی از جانب امریکا در خصوص این پیشنهادات دریافت نکند از فردا سوم حمل استفاده یک جانبه از قوانین ذکر شده در این توافقنامه را آغاز خواهد کرد.

او گفت، ما تاکید کردیم که نیروی نظامی تنها پس از دریافت اسناد و مدارک معتبر نسبت به نقض سیستماتیک توسط گروه‌های مسلح که در چارچوب بیانیه مشترک امریکا – روسیه در خصوص توقف اقدامات خصمانه در سوریه در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی متعهد شده‌اند، استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که نیروی نظامی علیه گروه‌های ناظر بر آتش بس سوریه و همچنین علیه غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی استفاده نخواهد شد.

Author

About Author