هشدار رهبر القاعده به آمریکا

35255_425رهبر القاعده به آمریکا هشدار داد که درصورتیکه جوهر سارنایف، کسی که در انفجارهای ماراتن بوستن در سال ۲۰۱۳ دست داشت، اعدام شود القاعده این اقدام را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، ایمن الظواهری، رهبر القاعده در سخنانی که مؤسسه “سحاب”، وابسته به این گروه تروریستی آن را منتشر کرد، گفت: اگر آمریکا، برادر “مجاهد و قهرمان” ما جوهر سارنایف یا هر اسیر دیگری را اعدام کند باید منتظر عواقب وخیم این اقدام برای شهروندانش باشد. پس از این اقدام آمریکا همواره خود را سرزنش خواهد کرد.

الظواهری افزود: “من از تمامی مسلمانان و مجاهدان می‌خواهم تا نهایت تلاش خود را برای اسیر کردن اتباع کشورهای غربی که در حمله صلیبی علیه مسلمانان شرکت کرده‌اند و در رأس آن‌ها آمریکا، به کار گیرند تا با این کار زنان و مردان اسیر مسلمان را آزاد کنند. قومی که جنایتکار هستند تنها زبان زور را می‌فهمند.”

وی گفت: «از “مجاهدان ” در کشورهای ائتلاف صلیبی نیز می‌خواهم تا از خدا یاری جویند، نسبت به جاسوسان اطراف خود هوشیار باشند و پس از اینکه از “مشروع” بودن حمله به اهدافشان اطمینان حاصل کردند با توکل به خدا آماده شوند.»

الظواهری در ادامه با انتقاد از داعش ضمن تسلیت به دلیل کشته شدن امیر امارت قفقاز، گفت: ابوبکر البغدادی، رهبر داعش و گروهش توجهی به حمایت از برادرانشان در قفقاز ندارند و همه هم و غمشان از بین بردن وحدت آنها و تحریک به پیمان‌شکنی است.

وی در این پیام همچنین کشته شدن رهبران القاعده در یمن از جمله “نصر الآنسی” و “ابراهیم الربیش” را تسلیت گفت.

الظواهری در پیامی به گروه‌های سوری گفت: «باید کاملا آشکارا بدون هیچ ابهامی اعلام کنید که می‌خواهید “شریعت اسلامی” حاکم و مرجع اصلی باشد. شما باید به امت “مسلمان” بگویید که “جهادتان” تنها به سرنگون کردن نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه محدود نمی‌شود بلکه “جهادی” پایدار است تا حکم خداوند همیشه پابرجا بماند.»

وی در سخنانی که اشاره واضح به تمایلش برای تشکیل یک امارت یا دولت داشت، گفت: «باید با خود عهد ببندید که دولت آتی‌ به اذن خدا دولتی است که به روش “نبوت” برای خلافت آماده می‌شود.»

Author

About Author