هشدار رئیس جمهور به اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی

مراسم تحلیف کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی با حضور رئیس جمهور و رئیس اجراییه توسط رئیس دادگاه عالی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور در مراسم تحلیف که امروز (۱۳حوت) در ارگ برگزار شد، گفت که کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی مربوط به هیچ حزب و کاندید نیست، بلکه مورد تائید تمام احزاب و کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری می باشند.

رئیس جمهور همچنان تاکید کرد که حکومت هیچ مداخله ای در امور کاری کمیشنران نداشته و کمیشنران نیز باید بسیار زود نتیجه انتخابات پارلمانی را اعلام کنند.

محمد اشرف غنی، گفت؛ مشکلاتی که در انتخابات پارلمانی به خصوص در بخش اعلام نتایج آن به میان آمد، لزوم تغییر در ترکیب کمیسیون ‌ها و تعدیل قانون انتخاباتی را به میان آورد.

با این هم، غنی تصریح کرد که هرگونه تخلف از سوی کمیشنران با مجازات همراه خواهد بود و اظهار داشت: «به اساس قانون جدید انتخابات، وضاحت کامل باشد که قانون جزای افغانستان سر تمام اعضای کمیسیون‌ ها و تمام کارمندان دو کمیسیون تطبیق می‌ شود و برای این که از فساد و سوء استفاده از وظیفه جلوگیری شود، هر دو کمیسیون برای قرنطین کمیشنران مکانیزمی را ترتیب دهند. باید مکانیزمی برای حساب دهی و شفافیت کامل شما برای ملت به میان آید.»

از سوی هم داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح کرد که حکومت متعهد است تا استقلال کمیسیون های انتخابات حفظ گردد و امکانات لازم برایشان فراهم گردد تا بتوانند وظایف و مسوولیت‌ های خود را بخوبى انجام دهند.

به گفته وی، در گذشته متأسفانه میان کمیسیون ‌ها و ریاست دارالانشای کمیسیون ‌ها هماهنگی لازم وجود نداشت و حال باید این نقص برطرف گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *