هشدار رئیس جمهورغنی به مقامات دولتی افغانستان!

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به تمام مقامات دولتی هشدار داده است در صورت نگاه بد به زنان در ادارات دولتی، آنان را از وظیفه سبکدوش خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این اظهارات را رئیس جمهورغنی در پایان برنامه تحت عنوان” رهبری متحول برای زنان در مقام های بلند دولتی” با حضور رولا غنی«که در ارگ ریاست جمهوری برگزارشده بود، ابراز کرد.

آقای غنی گفت:  اگر وزیر، رئیس و هر مقام دیگری زنان را به چشم بد ببینند، فوراً از وظیفه سبکدوش خواهند شد.

وی افزود: مدیریت برنامه سی بی آر را شخصاً پیش خواهم برد و در جای که من باشم زنان افغانستان نه تنها نقش مساوی، بلکه نقش بیشتر خواهند داشت.

رئیس جمهور غنی خطاب به زنان گفت: شما اطمینان داشته باشید تا روزیکه این امانت به من سپرده شده است، هیچگونه تعللی در عملی شدن تعهدات ما در قسمت زنان وجود نخواهد داشت.

وی گفت که نیاز است تا یک فضای اعتماد و احترام بین زن و مرد وجود داشته باشد زیرا احترام پیامبر ما حضرت محمد (ص) به خانمش بی بی خدیجه، بی نظیر بود، پس ما چیز جدید نمی خواهیم، چیزی را می خواهیم که همیشه در فرهنگ ما وجود داشته است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: من امید و باور کامل دارم که با سهم مثبت شما زنان یک تغییر و تحول اساسی در جامعه، فرهنگ و ارتباطات ما به وجود خواهد آمد.

آقای غنی در ادامه صحبت هایش افزود، فرهنگ مرد محوری یکی از بزرگترین مشکلات جهان امروزی است و از این جهت ما به یک مشکل فکری بنیادی قرار داریم و یکی از مشکلات ما فرهنگ گوش کردن است، زیرا ما به خود گوش می کنیم و عکس العمل اول ما این است که چطور حرف مخاطب خود را کم جلوه بدهیم.

رئیس جمهور در مورد ایجاد فضای مطمئن کاری برای زنان، گفت که زنان با دولت مشترکاً کار کنند که یک فضا ایجاد گردد تا هم مشکلات شنیده شوند و این موضوع روشن گردد که در کدام حالت ما می توانیم قانون را تطبیق کنیم.

Author

About Author

2 thoughts on “هشدار رئیس جمهورغنی به مقامات دولتی افغانستان!

  1. سطح اگاهی مردم را بلند ببرید مشکل حل میشود
    بیسوادان را از مناسب بزرگ دولتی دور کنید هم زنان اسوده وهم امورات بهتر انجام میشود
    زنان در تمام جهان به سطوح واشکال مختلف اذیت میشوند اما در ممالک عقب مانده بیشتر که واقعاباید از اذیت وزار شان جلوگیری شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *