هشدار کمیسیون شکایتهای انتخاباتی به نامزدان انتخابات

مسئولان کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی گفته اند که اگر شکایت ها جدی باشد و افرادی به جنایت های جنگی متهم شناخته شوند، در هر مرحله‌ء انتخاباتی که باشند، از فهرست حذف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای محسنی گفت: هرگاه نامزدان در نتیجه‌ی بررسی های کمیسیون شکایت های انتخاباتی شرایط یاد شده در قانون انتخابات را نیز از دست بدهند، از فهرست نهایی حذف شده و از راه یابی به مبارزات انتخاباتی باز خواهند ماند.

قرار است کمیسیون رسیده‌گی به شکایت های انتخاباتی، در بیست روز آینده، ۴۷۴ مورد اعتراض و شکایت را بررسی کند، بعد از آن کمیسیون تصمیم خواهد گرفت که چه کسی از میان حذف شده ها دوباره به فهرست نهایی اضافه شوند و کی ها هم حذف شوند.

سه روز پیش، کمیسیون مستقل انتخابات، شانزده نامزد ریاست جمهوری و چهارصد نامزد شورای ولایتی را واجد شرایط نامزدی ندانسته و آنها را از فهرست ابتدایی حذف کرده است.

این اقدام کمیسیون انتخابات اعتراضات گسترده‌ی نامزدان شوراهای ولایتی و ریاست جمهوری را در پی داشت.

آقای محسنی همچنان گفته است، در صورتی که این کمیسیون دریابد، افرادی که متهم به جرایم ضد بشری هستند، آنها را به دادگاه عالی خواهد فرستاد، به گفته‌ء او، اگر دادگاه عالی آنها را محکوم کند، در هر مرحله‌یی از انتخابات که باشند، حذف خواهند شد.

پس از اعتراض نامزدان ریاست جمهوری، رئیس جمهور کرزی نیز دستور داد، یک بار دیگر مسئله شهروندی دوم نامزدانی که در فهرست نخستین راه یافته اند، به صورت جدی بررسی گردد.

آمارهای ارایه شده نشان می دهد که در حال حاضر ۲۵۲ مورد شکایت از نامزدان انتخابات آینده در کمیسیون رسیده‌گی به شکایت های انتخاباتی درج شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *