هشدار در مورد خودکشی نظامیان کانادایی

خودکشی چهار نظامی کانادایی در دو ماه گذشته سبب شده تا مقامات این کشور به شدت نگران وضعیت حاکم بر نظامیان این کشور به ویژه افراد بازگشته از جنگ افغانستان باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در سال های اخیر یکی از مهمترین خبرهای مربوط به ارتش امریکا افزایش آمار خودکشی به ویژه در میان نظامیان بازگشته از جنگ های عراق و افغانستان بود، اما اینک گویا این پدیده به نظامیان سایر کشورهای حاضر در جنگ افغانستان نیز سرایت کرده است.

در همین رابطه تورنتو سان از خودکشی چهار نظامی کانادایی در دو ماه گذشته خبر داده است.

بر اساس این گزارش، رشد ناگهانی خودکشی در میان نظامیان کانادایی سبب شکل گیری نگرانی هایی درباره چگونگی مراقبت از نظامیان بازگشته از جنگ افغانستان شده است.

این امر همچنین انتقادهایی را نیز متوجه دولت کانادا کرده است، بر اساس اعلام اداره دفاع ملی کانادا در فاصله سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی ۵۰ نظامی کانادایی با دست زدن به خودکشی به زندگی خود پایان داده اند.

این امر به حدی موجب نگرانی مقامات کانادا شده که قرار است پارلمان این کشور در جلسه ای ویژه به بررسی آن بپردازد.بر اساس این گزارش، هر چند ماموریت نظامیان کانادایی در افغانستان تقریبا در سال ۲۰۱۱ میلادی به پایان رسیده، اما با این وجود، اوتاوا متعهد است که تا سال ۲۰۱۴ در امر آموزش نیروهای افغانی مشارکت داشته باشد.

بر اساس این گزارش، مقامات امریکایی و انگلیسی در مورد فشارهای روانی و عصبی وارده بر کهنه سربازان به خصوص افرادی که سابقه حضور در جنگ های عراق و افغانستان را دارند هشدار داده اند.

در همین رابطه نتایج یک تحقیق نشان می دهد که از هر سه کهنه سرباز امریکایی که سابقه حضور در جنگ عراق و یا افغانستان را دارند یک نفر به خودکشی فکر می کند.

۴۴ درصد از نظامیان امریکایی که در عراق و افغانستان خدمت کردند، سرباز هایی را سراغ دارند که به فکر گرفتن جان خود یا دیگران افتاده اند، ۳۷ درصد نیز سربازی را می شناسند که تاکنون مرتکب خودکشی شده است، بر همین اساس در چهار  ماه نخست سال ۲۰۱۳ میلادی، بیش از ۱۶۰ نظامی امریکایی دست به خودکشی زده اند.

در ارتش انگلیس نیز وضعیت به همین شکل است و در سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد نظامیانی که دست به خودکشی زده بودند بیشتر از تعداد تلفات ارتش انگلیس در افغانستان بود، در سال گذشته میلادی در مجموع ۴۴ نظامی بریتانیایی در افغانستان کشته شدند در حالی که ۵۰ نفر از نظامیان این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی دست به خودکشی زده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *