هشدار خالد نسبت به هر نوع بحران انتخاباتی

سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به صورت کامل آماده هستند تا جلوی هرگونه بحران انتخاباتی را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اسدالله خالد در نشست «امنیت و صلح نظامیان زن در کابل» که امروز (۳قوس) برگزار شد، تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی در پروسه انتخابات بی ‌طرف هستند.

وی اظهار داشت که نیروهای امنیتی بی طرفی خود را ثابت کرده اند؛ اما جلوی هر نوع خشونت که زندگی مردم افغانستان را مختل سازد را خواهند گرفت.

با این حال، خالد تصریح کرد که دولت مردان و سیاسیون کشور درایت دارند تا انتخابات را به بحران نبرند.

سرپرست وزارت دفاع می گوید که نیروهای امنیتی توانایی این را دارند که از توطیه ‌های دشمنان جلوگیری کنند و به کسی اجازه بحران آفرینی ندهد.

در حالی آقای خالد از بی طرفی نیروهای امنیتی در پروسه انتخابات سخن می گوید که شماری از دسته های انتخاباتی از جمله «ثبات و همگرایی» به رهبری داکتر عبدالله بارها اعلام کرده است که نیروهای امنیتی به ویژه قطعات خاص پولیس بالای مردمی که مانع بازشماری آرا در ولایت کندز بودند، حمله کرده و شماری از کشته و زخمی ساختند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات با توجه به مخالفت برخی از دسته های انتخاباتی، روند بازشماری آرا را آغاز کرده؛ اما در هفت ولایت این کار صورت نگرفته است و هنوز زمان دقیق برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان تعیین نشده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *