هشدار جدی پاکستان به شورشیان طالب

13022385_1163240493741869_768114788_nهمزمان با آغاز عملیات بهاری شورشیان طالب، اسلام آباد به رهبران این گروه هشدار داده اند که در صورت عدم حضور در مذاکرات صلح، بهای سنگینی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هفته گذشته، عملیات بهاری شورشیان طالب به نام عمری، آغاز شده و با گذشت این مدت، درگیریها در شماری از ولایت های کشور شدت یافته است.

حال یک مقام رسمی پاکستان اعلام کرده است که آغاز عملیات عمری، مسیر نقشه راه صلح و مذاکرات چهارجانبه را منحرف خواهد کرد.

این مقام که نامی از وی برده نشده است، در گفتگو با روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان، نسبت به انتشار اعلامیه شورشیان طالب برای آغاز عملیات بهاری ابراز ناامیدی کرده است و با ارسال پیام روشن به رهبران طالبان؛ هشدار داده است که اگر رهبران شورشیان به پای میز مذاکره برنگردند، بهای گزافی خواهند پرداخت.

این منبع مدعی شده است که اگر شورشیان طالب بخواهند دست به اقدام های خشونت بار بزند و پای میز مذاکرات صلح حاضر نشود، با برخورد جدی مواجه می شوند.

با توجه به برگزار شدن چهار دوره مذاکرات چهارجانبه و تلاش های مختلف منطقه ای و بین المللی، شورشیان طالب تا به امروز حاضر به نشستن پای میز مذاکره با دولت اشرف غنی نشده اند.

این در حالی است که ماه گذشته سرتاج عزیز مشاور امور بین الملل نخست وزیر پاکستان برای نخستین بار رسما پذیرفت که برخی رهبران شورشیان طالب افغانستان همراه با اعضای خانواده های خود در پاکستان هستند.

از سویی هم قرار است دور پنجم مذاکرات چهارجانبه به میزبانی اسلام آباد برگزار شود؛ اما هنوز زمان آن مشخص نیست اما نکته مهم، تلاش پاکستان برای حضور نمایندگانی از شورشیان طالب در دور جدید مذاکرات چهارجانبه است.

Author

About Author