هشدار جدی نبیل به دستیابی طالبان به تجهیزات مدرن

رئیس پیشین امنیت ملی می گوید که اگر تا تابستان سال آینده توافق صلح امریکا و طالبان نهایی نشود، طالبان به سلاح پیشرفته “دفاع هوایی” دست خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رحمت الله نبیل در حساب توئیتر خود نگاشته است که در صورت تجهیز طالبان، جنگ ۱۸ ساله وارد مرحله پیچیده و خطرناک می شود.

وی گفته است: “با توجه به تحولات اخیر در منطقه، به‌نظر من اگر توافق صلح ایالات متحده و طالبان تا بهار یا تابستان سال آینده نهایى نشود و در ضمن نخبگان سیاسی افغانستان نتوانند بر اساس منافع ملی، یک اجماع ملی را تشکیل دهند، جای تعجب نخواهد بود که طالبان بتوانند MANPADS (سیستم‌های دفاع پدافند هوایی قابل حمل توسط انسان) را بدست آورند، که در اینصورت جنگ ١٨ ساله افغانستان وارد مرحله‌ پیچیده و خطرناک خواهد شد.”


به گفته نبیل، افغانها باید منافع ملی خود را بر منافع شخصی ترجیح دهند که متاسفانه سیاسیون افغانستان در راس محمد اشرف غنى تا به حال نتوانسته است اجماع ملی را در محوریت منافع ملى بر بنیاد واقعیت‌ هاى فعلى افغانستان و تهدیداتى که متوجه افغانستان است، تشکیل دهد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که گفتگوهای صلح طالبان و امریکا وارد دور تازه ای شده و انتظار می رود بر سر یک آتش بس توافق صورت گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *