هشدار جدی عبدالله به کمیسیون انتخابات

رهبر دسته انتخاباتی “ثبات و همگرایی”ضمن هشدار به کمیسیون انتخابات تاکید کرد که از تمام گزینه های مشروع برای متوقف کردن روند بازشماری آرا استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  عبدالله عبدالله، در نشست خبری امروز (۲۶عقرب) در کابل تاکید کرد که روند بازشماری آرا باید متوقف شود.

وی کمیسیون انتخابات را به جانبداری از دسته انتخاباتی «دولت ساز» متهم کرده و اظهار داشت که کمیسیون در ابتدا باید روی سرنوشت حدود ۳۰۰ هزار رای اختلاف برانگیز با دسته‌ های انتخاباتی به توافق برسد.

عبدالله تاکید کرد که اگر کمیسیون به اسرع وقت بر سر تصمیم در مورد بازشماری آرا تجدید نظر نکند، معنایش تصامیم بعدی است.

رهبر دسته انتخاباتی “ثبات و همگرایی” افزود “این ها به دست خود مشروعیت انتخابات را زیر سوال می‌برد…این ها دوام میدهند (روند بازشماری را دوام می‌ دهند) در غیاب ناظرین مان، در غیاب ناظرین سایر کاندیدان.”

دسته «ثبات و همگرایی» خواهان باطل شدن حدود ۳۰۰ هزار رایی شد که خارج از زمان و یا بدون اطلااات بایومتریکی ثبت شده اند.

عبدالله در واکنش به کشته شدن یکی از ناظران دسته انتخاباتی اش در شهر کندز گفت: “شرم است به آن رئیس جمهور غاصب که با تقلب یک بار در انتخابات به چوکی نشست و امروز در زیر همان نظام خود را سرقوماندان اعلی میگیرد، یک ناظر که به خاطر نظارت و یا به خاطر دفاع از حق و بخاطر مقابله با کار غیرقانونی به شهادت میرسد.”

تا این در حالی است که کمیسیون انتخابات روز گذشته ۱۳۷هزار رای بدون اطلاعات بایومتریک و بیشتر از  ۱۰۲ هزار رای خارج از زمان رای دهی را مورد تائید قرار داد.

روند بازشماری آرا در شماری از ولایت‌ ها متوقف و در شماری دیگر با موجی از اعتراض ها روبرو شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *