هشدار جدی دوستم به کمیسیون های انتخاباتی

معاون اول ریاست جمهوری در تازه ترین واکنش به انتخابات ریاست جمهوری گفته است که مردم تنها نتیجه ای که برخاسته از آرای شفاف باشد را می پذیرند، درغیر آن از رای شان دفاع می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال دوستم بعد از سفر به ترکیه، صبح امروز (۱۴عقرب) با شماری از اعضای شورای ولایتی، بزرگان، روسای ادارات دولتی، علمای دینی، زنان، جوانان و استادان دانشگاه دیدار کرد.

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت جاری در کشور و به خصوص گفتگوهای صلح و انتخابات ریاست جمهوری گفت که مردم تنها به نتیجه آرای پاک خود قانع هستند؛ در غیر آن از رای شان دفاع خواهند کرد.

جنرال دوستم تاکید کرد که نباید در رای های پاک مردم دستبرد زده شود و نتیجه انتخابات نیز باید شفاف اعلام شود.

وی افزود که در سفر به ترکیه روی بهبود فعالیت های جوانان، ایجاد فرصت های تحصیلی برای جوانان در افغانستان، ساخت دانشگاه ها در کشور و همچنان بهبود فعالیت های قشر جوان با رئیس جمهور ترکیه صحبت کرده است.

بر اساس گفته های جنرال دوستم، برای ساخت دانشگاه در کشور مکان مشخص انتخاب و به همکاری ترکیه اعمار می شود.

معاون نخست ریاست جمهوری تاکید کرد که مردم افغانستان تشنگی، سردی و فقر را تحمل می توانند، اما نا امنی برایشان قابل تحمل نیست.

اظهارات جنرال دوستم در حالی ابراز می شود که در جریان چندین مرحله، بخش زیادی از آرا به دلایل مختلف از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، غیر قابل شمارش دانسته شده است و قرار است که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری نیز به تاریخ ۲۳ عقرب اعلام گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *