هشدار جدی؛ احتمال ۱۶ میلیون مبتلا به ویروس «کرونا» و ۱۱۰ هزار تلفات

وزارت صحت عامه به گونه جدی هشدار می​دهد که در صورت عدم توجه به هشدارهای صحی، امکان مبتلا شدن بیش از نیم جمعیت افغانستان به کرونا (کوید۱۹) وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فیروزالدین فیروز در نشست خبری امروز (۵حمل) اظهار داشت که پیش​بینی​های سازمان جهانی صحت نشان می​دهد که ۸۰درصد جمعیت افغانستان در معرض ابتلا به کرونا هستند.

وی اظهار داشت: «هشدار دهنده است؛ اما باید به مردم بگویم تا جدی​تر باشند. سازمان صحی جهان می‌گوید که بیشتر از ۸۰ درصد مردم خصوصاً مردم افغانستان به این ویروس مبتلا خواهند شد، وقتی محاسبه می‌کنیم بیش از ۱۶ میلیون هموطن ما مبتلا خواهند شد».

فیروز افزود که از میان مبتلایان، ۷۰۰ هزار نفر نیاز به بستر شدن در شفاخانه‌ دارند که ۲۱۰ هزار نفر به مراقبت‌های جدی نیازمند خواهند شد.

بر اساس معلومات وی، از ۲۱۰ هزار فردی که در مراقبت​های جدی می​مانند، احتمال فوت ۱۱۰هزار نفر وجود دارد.

وزیر صحت عامه، هفته​های بعدی را روزهای سرنوشت​ساز برای کشور دانسته و گفت: «در هفته‌های آینده تعداد واقعات مثبت ویروس در افغانستان افزایش خواهد یافت؛ و در صورت عدم همکاری و هماهنگی در تمام سطوح افزایش واقعات، تکان‌دهنده خواهد بود».

این هشدارها در حالی صادر می​شوند که در حال حاضر ۴۲ واقعه مثبت ویروس کرونا به شمول یک زن و ۴۱ مرد در ۱۳ ولایت افغانستان ثبت شده است.

همچنین قرار است که از فردا (۶حمل) قیودات گشت و گذار روزانه در ولایت هرات که منشا ویروس کرونا در افغانستان دانسته می​شود، اعمال شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *