هشدار بانک جهانی در مورد افزایش فقر در جهان

126238_150بانک جهانی اعلام کرد در صورت انجام نشدن اقدامات جدی برای جلوگیری از تأثیرات منفی گرمایش زمین، تا سال ۲۰۳۰ یکصد میلیون دیگر وارد فقر مفرط می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک جهانی روز یکشنبه هشدار داد چنانچه برای محدود کردن تاثیرات منفی گرمایش زمین اقداماتی جدی صورت نگیرد، تا سال ۲۰۳۰ بر تعداد افرادی که در سرتاسر این کره خاکی در فقر مفرط زندگی می کنند، یکصد میلیون نفر افزوده خواهد شد.

بانک جهانی در گزارش خود گفت «بدون اتخاذ تدابیری هوشمندانه در جهت کاستن از تاثیرات منفی گرم شدن دمای کره زمین بر حیات ساکنان این کره خاکی، تا سال ۲۰۳۰ ، شاهد افزایش یکصد میلیون نفری جمعیت افرادی خواهیم بود که در فقر مفرط زندگی می کنند؛ بر اساس پژوهش ها، این تاثیر در قاره آفریقا بیشتر است؛ زیرا تغییرات آب و هوایی در این قاره تا سال دو هزار و سی باعث افزایش دوازده درصدی قیمت مواد غذایی خواهد شد و این مسئله، برای منطقه ای که بیش از شصت درصد هزینه های خانوارها صرف خوراک می شود، ضربه ای مهلک خواهد بود.

بانک جهانی در جای دیگری از گزارش خود افزود: «جنوب آسیا نیز از مناطقی است که بیشترین تاثیر را از گرمایش زمین می گیرد، به عنوان مثال در هند، کاهش محصولات کشاورزی و افزایش سریع شیوع انواع بیماری ها، چهل و پنج میلیون انسان را در این کشور دچار فقر مفرط خواهد کرد؛ به طوریکه این افراد مجبور می شوند با درآمدی کمتر از یک دالر و نود سنت در روز زندگی خود را بگذرانند.

در گزارش بانک جهانی، در مورد تاثیرات منفی گرمایش زمین بر بهداشت ساکنان کره خاکی نیز هشدار داده شده است.

بر اساس پژوهش های این نهاد بین المللی، افزایش دو تا سه درجه ای دمای هوا در مقایسه با دوران پیش از انقلاب صنعتی، سبب خواهد شد بیش از یکصد و پنجاه میلیون انسان دیگر در معرض ابتلا به بیماری مالاریا قرار بگیرند. این در حالی است که پیش بینی می شود طی پانزده سال آینده، شمار مبتلایان به بیماری های همراه با اسهال در جهان ده درصد افزایش یابد.

بانک جهانی ضمن اعلام اینکه «تنها یک اقدام جهانی فوری در جهت کاستن از میزان انتشار گازهای گلخانه ای سبب می شود میلیون ها انسان از فقر نجات یابند، از کشورهای ثروتمند خواست به دیگر کشورها در اتخاذ اقداماتی با هدف کاستن از تاثیرات منفی گرمایش زمین، کمک مالی کنند.

این احتمال وجود دارد که در کنفرانس بین المللی بررسی تغییرات آب و هوایی (COP21) که از سی ام نوامبر در پاریس کار خود را آغاز می کند، توافقی جهانی بر سر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، میان کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس حاصل شود.

Author

About Author