هشدار القاعده مبنی بر انفجار خطوط هوایی امریکا و بریتانیا

گروه تروریستی القاعده در تازه ترین مورد با انتشار یک فراخوان هشدار داده است که خطوط هوایی امریکا و بریتانیا را منفجر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه القاعده برای جذب نسل جدیدی از تروریست ها به نام “گرگ تنها” فراخوان داده و تاکید کرده است که این فراخوان برای منفجر کردن خطوط هواپیمایی امریکن ایرلاینز، دلتا و یونایتد، با استفاده از بمب های خانگی است.
در این فراخوان که در مجله این گروه تروریستی به نام “اینسپایر” درج شده است، آمده است که خطوط هوایی درجه یک امریکا باید منفجر شوند چرا که اقتصاد دشمن باید نابود شود.
در این آگهی نام چهار شرکت بزرگ هواپیمایی، از جمله یونایتد، بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان با داشتن ۸۶ هزار خدمه، ذکر شده است.
القاعده در این فراخوان همچنین از خطوط هوایی بریتانیایی و فرانسوی را مانند ایرفرانس، بریتیش ایرویز و ایزیجت صحبت کرده است.
مجله القاعده در شب کریسمس همچنین از عمر فاروق عبدالمطلب ملقب به “بمب افکن زیرشلواری” که دو سال پیش در جریان بمب گذاری در پرواز آمستردام به دیترویت، دستگیر شد، تجلیل کرد.
در این مجله، راهنمای ساخت بمب خانگی نیز ارائه شده است؛ بمبی که منجر به کشته شدن ۳ نفر و مجروحیت ۲۵۰ نفر در ماراتن بوستون شد.
بر اساس گزارش دیلی میل، در واکنش به این موضوع، سخنگوی بریتیش ایرویز می گوید: امنیت و ایمنی مشتریان و خدمه ما، همیشه اولویت ماست. ما به همکاری نزدیک با فرودگاه ها و دولت ها در سراسر جهان ادامه خواهیم داد… ما هرگز در مورد مسائل امنیتی اظهارنظر نمی کنیم.
سخنگوی ایزیجت نیز افزوده است که ایمنی و امنیت خدمه و مسافران ما در بالاترین اولویت های ما قرار دارند. ما اظهارنظر بیشتری در زمینه مسائل امنیتی نمی توانیم داشته باشیم.
یک سخنگوی وزارت داخله بریتانیا نیز گفته است: ما نسبت به این مجله هوشیار هستیم. پولیس و نیروهای امنیتی نیز درحال انجام اقدامات لازم در این زمینه هستند. امنیت ملی و حمایت از مردم بالاترین اولویت ماست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *