هشدار آمریکا به شهروندانش در افغانستان

Memorial_Day_at_the_US_Embassy_in_Kabul-631x355سفارت آمریکا در افغانستان با انتشار بیانیه ای از شهروندان خود خواست برنامه خروج احتمالی از خاک افغانستان را در نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این بیانیه افزود: احتمال می رود حمله ای به منظور هدف قرار دادن بیمارستان یا کلینیک «کیور آی» (Cure Eye) در شرق کابل که اتباع خارجی در آن فعالیت دارند برنامه ریزی شده باشد.

سفارت آمریکا در کابل، همچنین از شهروندان امریکایی که قصد ماندن در کابل را دارند خواست که تمهیدات امنیتی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

ماه گذشته نیز سفارت امریکا در کابل با انتشار بیانیه ای، وضعیت امنیتی در افغانستان را وخیم دانست و به آمریکایی های مقیم افغانستان توصیه کرد که این کشور را ترک کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است که گزارش هایی دریافت کرده است مبنی بر طراحی و برنامه ریزی حملات تروریستی از سوی شبه نظامیان به اماکن، وسایل نقلیه و افرادی که به نحوی با امریکا و نهادهای امریکایی در ارتباط هستند.

دومین هشدار آمریکا در یک ماه گذشته به شهروندان خود برای خروج از کشور افغانستان در شرایطی صورت می گیرد که گروه طالبان بامداد روز دوشنبه به شهر کندوز در شمال شرقی افغانستان حمله کرد و بخش هایی از این شهر را به تصرف خود درآورد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز گذشته همراه با وزیران داخله و دفاع در یک نشست خبری به مردم اطمینان داد که «کندوز» تحت کنترل نیروهای دولت قرار دارد.

باوجود آن که بین ولایت کندوز و کابل دو ولایت «بغلان» و «پروان» قراردارد، اما آگاهان سیاسی و نظامی می گویند این دو ولایت مانعی برای پیشروی طالبان به کابل نخواهند بود و در صورتی که این گروه بتواند کندوز را به طور کامل تصرف کند، کابل در معرض تهدید جدی قرار خواهد گرفت.

یک روز پیش از حمله طالبان به شهر کندوز نیز گروه تروریستی داعش یک جبهه نبرد در شرق کشور گشود و به مواضع نیروهای ارتش در ولسوالی «اچین» ولایت ننگرهار حمله کرد که به گفته مقام های نظامی و امنیتی، حمله این گروه در نطفه خفه شد.

Author

About Author