هزاران بحرینی در اعتراض به محاکمه شیخ عیسی قاسم به سرک ها برآمدند

هزاران تن از مردم بحرین بامداد امروز یکشنبه (۲۴ اسد) پس از ادای نماز صبح به سرک ها ریختند و حمایت خود را از آیت الله شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته این کشور اعلام کردند.

تصمیم آل‌خلیفه برای محاکمۀ آیت الله عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رژیم آل خلیفه، آیت الله شیخ عیسی قاسم را به تاریخ (۳۱ جوزا) متهم به «پول شویی و کمک به تروریسم» کرده، وی را از حق شهروندی محروم ساخت.

بر اساس گزارش سایت مرات دراز، بحرینی‌ها در این تظاهرات، علیه رژیم آل خلیفه شعار سر دادند و بار دیگر سلب تابعیت شیخ قاسم را محکوم کردند.

جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم که قرار بود ۶ اسد برگزار شود به علت عدم حضور وی و تشدید تظاهرات مردمی به تعویق افتاد و به امروز (۲۴ اسد) موکول شد.

وزارت داخله بحرین مدعی است که شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود به عنوان روحانی برجسته برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است، اما  این مرجع برجسته شیعی  اتهامات رژیم حاکم را بی اساس خوانده است.

از سویی هم مرکز حقوق بشر بحرین نیز سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده و آن را تصمیمی مستبدانه و مغایر با قوانین بین المللی دانسته است.

رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده ها نفر را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

Author

About Author