هرگونه تاخیر طالبان به پروسه صلح آنان را به انزوا می برد

12499399_547777338716781_1856453017_oدور دوم نشست چهارجانبه صلح افغانستان با سخنرانی ” صلاح الدین ربانی” وزیر امور خارجه افغانستان، در کابل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نشست ظهر امروز دوشنبه (۲۸ جدی) با حضور نمایندگان کشورهای پاکستان، چین و ایالات متحده امریکا به میزبانی دولت افغانستان در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دور اول این مذاکرات در اسلام آباد، ابراز امیدواری کرد که در نشست امروز کابل روی یک مکانیزم مشترک برای تامین صلح و تداوم نشست گذشته برداشته شود.

وی تاکید کرد که تامین امنیت در افغانستان به نفع کشور پاکستان و منطقه است، مردم افغانستان سالهاست از حملات تروریستی رنج میبرد و قربانی می دهند.

او افزود که تروریستان از مردم افغانستان قربانی زیاد گرفته و دختر و پسر در مکاتب مورد حمله قرار می گیرند و ساختمان های مکاتب منفجر می شود.

وزیر امور خارجه از تمام گروهای طالبان خواست که به پروسه صلح رو آورند تا از طریق گفتگو های سیاسی به یک راه حل برسیم.

وی هشدار داد که هر گونه تاخیر گروه طالبان در پروسه صلح این گروه را به انزوا خواهد برد و دید مردم نسبت به آنان بد تر خواهد شد.

آقای ربانی تاکید کرد کسانی که به صلح فکر می کنند هدف شان ویرانگیری نیست بلکه آنهاییکه مشوق به صلح نیستند هدف شان ویرانگیری است.

وی افزود که دولت و مردم افغانستان به کشور های چین و امریکا باورمند هستند که نشست چهارجانبه در سایه این دو کشور به دستآورد هایی برسیم و پروسه صلح را به پیش ببریم و زمینه صلح در آینده نزدیک فراهم شود.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد که صلح پایدار خواست اساسی مردم افغانستان است و صلح پایدار می خواهیم.

وی تاکید کرد که حفظ دستآوردها، تطبیق قانون اساسی و احترام به خانم ها از جمله مسایلی است که مردم و دولت افغانستان خواهان حفظ آن می باشد و نشست برای رسیدن به یک راه رسیدن به صلح است.

Author

About Author