هراس جدی انگلیس از حمله احتمالی داعش به این کشور

81863120-70347297پولیس ضد تروریسم انکلیس اعلام کرده است  که کشورش از احتمال حمله گسترده داعش در هراس است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «مارک رولی» یک مقام ارشد پولیس اسکاتلندیارد و رئیس گروه ضد تروریسم انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد این کشور در معرض تهدیدات گسترده ای از سوی گروه تروریستی داعش قرار دارد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در ماه های اخیر شاهد نقشه های حمله بیشتری علیه سبک زندگی غربی از سوی داعش بودیم.

وی با بیان اینکه داعش تمرکزش را از اقدامات نظامی گسترده تر کرده است افزود: حالا شما با یک گروه تروریستی مواجه هستید که طرح های بزرگ و نقشه های تروریستی گسترده ای دارد؛ نه از جنس آنهایی که تاکنون خنثی کرده ایم.

این مقام ارشد انگلیسی خطاب به شهروندان کشورش ادامه داد: شما از یک طرف با یک گروه تروریستی مواجه هستید که با افراط گرایی مردم را تحریک می کند تا به نام آنها اقداماتی را انجام دهند… و از طرفی تلاش می کنند تا حملات گسترده تری را انجام دهند.

وی گفت: داعش اکنون طرفدارانش را که در سوریه آموزش دیده اند تشویق می کند که به اروپای شمالی رفته و حملاتی را صورت دهند.

رولی عنوان کرد که در طول سه سال گذشته شمار افرادی که به دلیل جرائم تروریستی بازداشت شده اند ۵۷ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انگلیسی گفت: این شرایطی نیست که در گذشته شاهدش بودیم. این روند نشانگر افراط گرایی، تاثیر تبلیغات داعش و تسری پیام داعش از طریق افراد حقیقی است.

گفتنی است که گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

آخرین حمله تروریستی داعش در کشورهای غربی در نوامبر سال گذشته در پاریس رخ داد که در جریان آن ۱۲۹ تن کشته شدند.

به دنبال این حمله مسلحانه کشورهای اروپایی از جمله انگلیس ضمن تشدید تدابیر امنیتی، بر شمار نیروهای پولیس خود در سطح شهرها افزوده اند.

Author

About Author