هجوم گسترده طالبان بالای ولسوالی اشکمش ولایت تخار

صدها جنگجوی طالب به رهبری والی های نام نهاد این گروه برای ولایت های بغلان، کندز و تخار از چند روز بدینسو بر ولسوالی اشکمش ولایت تخار هجوم آورده و به هدف سقوط دادن این ولسوالی حملات سنگینی را راه اندازی کرده اند.

مقام های محلی این ولسوالی می گویند، شبِ گذشته طالبان مسلح بار دیگر به هدف سقوط دادن این ولسوالی از چندین استقامت حملات سنگینی را راه اندازی کرده و حدود هشت ساعت با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

عبدالقیوم قانع ابراهیمی ولسوال اشکمش به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، طالبان مسلح ساعت ۱ شبِ گذشته از چندین استقامت بالای مرکز این ولسوالی حمله کردند که پس از هشت ساعت درگیری نیروهای امنیتی مؤفق به عقب زدن این حمله طالبان گردید.

به گفته وی، طالبان در این حمله از چندین استقامت بالای مرکز ولسوالی هجوم آورده بودند؛ اما مقاومت نیروهای امنیتی سبب گردید که طالبان با دادن ۳ کشته و بیش از ۴ زخمی دوباره عقب نشینی کنند.

وی می افزاید، والی های نام نهاد طالبان برای ولایت های بغلان، کندز و تخار و همچنان رئیس کمیسیون نظامی این گروه رهبری جنگ را بدوش دارند و به شدت در تلاش آن است که این ولسوالی را تصرف کنند.

وی علاوه کرد، طالبان همچنان در ساحات «کوه کنی» و «شاه مشرف» که در حومه شهر این ولسوالی قرار دارد، حضور دارند و در تلاش سازماندهی حملات بعدی شان بالای این ولسوالی هستند.

در ۲۰ روز گذشته این چهارمین حمله شدید طالبان بالای مرکز ولسوالی اشکمش است که نیروهای امنیتی آن را عقب می زنند.

باشندگان ولسوالی اشکمش می گویند، در جنگ های اخیر خسارات هنگفت مالی برای مردم وارد گردیده است و صد ها تن از خانه های شان فرار کرده اند.

عبدالحکیم باشنده مرکز ولسوالی اشکمش به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، ده ها منزل مسکونی مردم در اثر اصابت گلوله راکت و هاوان تخریب شده و همچنان روز گذشته بازار این ولسوالی آتش گرفت که در نتیجه، زیان های بزرگ مالی برای دوکانداران وارد گردید.

وی میگوید، فصل جمع آوری حاصلات زراعتی مردم نیز است و دهقانان از ترس جان شان نمیتوانند بالای زمین های شان بروند.

ولسوال اشکمش وارد شدن خسارات مالی را برای مردمان این ولسوالی تایید میکند.

آقای قانع می افزاید، روز گذشته ۵ باب دوکان رخت فروشی در اثر اصابت خُمپاره طالبان آتش گرفت و از بین رفت و همچنان چندین منزل مسکونی مردم در این جنگ ها تخریب شده است.

ولسوال اشکمش از رسیدن نیروهای تازه نفس به این ولسوالی خبر میدهد و میگوید، با توجه بر تجمع گسترده طالبان نیاز است تا نیروهای امنیتی از حمایه قوای هوایی کشور را نیز داشته باشند.

ولسوالی اشکمش از ولسوالی های نزدیک به ولسوالی به شدت نا امن برکه ولایت بغلان است که ۱۰ روز پیش در حمله طالبان بالای پایگاه های نیروهای امنیتی بیش از ۳۰ تن از نیروهای امنیتی جان باخته بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *