“نی” ادعای رئیس جمهور را بی اساس خواند

دفتر نی (حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان) ادعاهای رئیس جمهور غنی را بی اساس دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  رئیس جمهور روز گذشته اعلام کرد که دفتر نی ادعا کرده که به پرونده های خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی نشده است، در حالی که بهتر است هدف شان مشخص شود.

حالا و با گذشت یک روز، دفتر نی می گوید “اگر اتهام‌ های رئیس جمهور در برابر دفتر نی اساس نداشته باشد، باید شخص شان از این دفتر و جامعه‌ رسانه‌ ای افغانستان پوزش بطلبد.”
در خبرنامه دفتر نی آمده که رئیس جمهور روز گذشته هنگام گشایش کارزار شانزده روزه‌ محو خشونت در برابر بانوان، اتهام‌ هایی را بر دفتر نی وارد ساخت.

آقای غنی گفت: «یک نهاد که نی یاد می‌ شود چند روز پیش ادعا کرده است که به پرونده‌ های خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی نشده است. از لوی سارنوال و صافی صاحب (خانم حسینه صافی وزیر اطلاعات و فرهنگ)، می‌ خواهم که همراه این افراد صحبت کنید. اینجا می‌ آیند، یک گپ می‌ گویند و بیرون که می‌ روند گپ دیگری می‌ زنند. لازم است هدف شان روشن شود.»
به نقل از خبرنامه، دفتر نی تمامی آنچه از جانب رئیس جمهور گفته شده است را بی اساس می‌ خواند.

به باور دفتر نی، معلوماتی که رئیس جمهور براساس آن این گونه اتهامات را بر نی بسته است، نادرست بوده و برای شخص رئیس جمهور به‌ گونه‌ نادرست مخابره شده است.
در خبرنامه آمده است که نی تمامی گفته های خویش را بر مبنای آمار و ارقام موجود و بر پایه‌ اسناد پژوهش شده ارائه می‌ دارد.

نی معتقد است که از سوی دیگر؛ هیچ مسوول و نماینده‌ این دفتر در طول حکومت وحدت ملی نزد رئیس جمهور مراجعه ننموده و هیچ ارقامی را خدمت شان در زمینه‌ی خشونت علیه خبرنگاران ارائه نکرده است.

به باور نی نهادهای تعریف شده‌ قانونی وجود دارد که در راستای خشونت در برابر خبرنگاران پاسخگو است و نی مسوولیت خویش می‌ داند تا با مراجعه به آن نهادها، زمینه‌ پاسخگویی را فراهم سازد.

در عین حال، نی حضور جناب دادستان کل و وزیر محترم اطلاعات و فرهنگ را هم برای بررسی ادعای رئیس جمهور و هم به‌خاطر روشن شدن ذهنیت ارگ ریاست جمهوری، خوش آمدید گفته و خویش را مکلف می‌ داند تا در برابر آنچه بیان داشته است، اسناد لازم را در برابر این دو‌ مقام، ارائه کند.

دفتر نی یک بار دیگر تاکید کرد که در این راستا می‌ خواهد که اگر آن‌چه از سوی رئیس جمهور در برابر نی گفته شده است، ثابت نگردد، آن مقام عالی باید از نی و جامعه‌ خبرنگاری پوزش خواسته و به قانون تمکین نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *