نیروهای کمکی در مهمان خانه/ طالبان در حال پیشروی

طالبان مسلح بدون هیچگونه مقاومت از جانب نیروهای نظامی مستقر در جاغوری و مالستان، کنترول چندین نقاط این ولسوالی ها را به تازه گی در دست گرفتند.

فاطمه رحیمی عضو شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری خاورمیانه گفت که نیروهای حمایوی در مهمان خانه ولایت جابجا شده و مدعی اند که فرمان عملیات به آنان داده نشده است و تروریستان بدون هیچگونه موانع؛ کنترول مناطق ناوه انگوری، زیرک و داودی را به دست گرفتند.

بر بنیاد گفته های وی، طالبان مسلح در منطقه انگوری جابجا شده و در مساجد اعلام می کنند که مردم سلاح و مهمات دست داشته شان را به آنان تسلیم دهند.

از سویی هم بانو رحیمی اقدام دولت مبنی بر اعزام نیرو و عدم فرمان عملیات را غیر قابل قبول خواند و گفت که این امر برای مردم جاغوری و مالستان قابل قبول نیست.

به باور این عضو شورای ولایتی غزنی، طالبان مسلح در حضور نیروهای نظامی که در مهمان خانه نشسته اند و عملیات نمی کنند؛ بعد از وارد کردن خسارات و تلفات جانی و مالی سنگین به مردم بدون هیچ گونه مقاومت کنترول این مناطق را به دست میگیرند.

وی افزود که طالبان مسلح شب گذشته در ولسوالی مالستان نیز پیش روی کردند و تا ۴ کیلومتری مرکز این ولسوالی رسیده اند.

بر اساس معلومات منبع، تنها مرکز ولسوالی ها در اختیار نیرهای دولتی است و وضعیت مردم نیز نگران کننده است و شماری از آنها منازل خود را ترک کرده و به ولایت ها و ولسوالی های همجوار پناه برده اند.

این در حالی است که شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه فیس بوک خود نگاشته است که قطار اکمالاتی به جاغوری و مالستان خواهد رسید و هلیکوپترهای کمکی نیز به مالستان اعزام شده است.

ادعایی که باشنده گان محل و شورای ولایتی غزنی نیز می گویند؛ اما شکایت از این است که این نیروهای کمکی اجازه عملیات ندارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *