نیروهای نظامی رومانی در افغانستان کاهش خواهد یافت

میرکا دوسا وزیر دفاع رومانی گفته است که بوداپست قصد دارد شماری از نظامیانش را در سال ۲۰۱۴ در افغانستان مستقر کند اما شمار این نظامیان در نیمه نخست ۲۰۱۴ به حدود هزار نظامی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر دفاع رومانی در سخنانی در کالج نظامی در شمال غربی بوداپست گفت:” بر اساس برنامه ریزی ناتو، ما به واحدهای رومانیایی و سربازان درباره تکمیل مأموریتشان در افغانستان اطمینان می دهیم اما مطمئنا در آغاز سال ۲۰۱۴، شمار این نیروها در افغانستان به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت”.

بوداپست،‌ حدود دو هزار نظامی رومانیایی به عنوان بخشی از نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان در آغاز امسال در این کشور مستقر بودند.

رومانی در جولای سال ۲۰۰۲ اعزام نظامیان خود را به افغانستان آغاز کرد، اعزام نظایمان رومانیایی به افغانستان نخستین مأموریت نظامیان این کشور در خارج از رومانی از زمان جنگ جهانی جهانی دوم محسوب می شود.

بیش از ۲۰ نظامی رومانیایی در افغانستان کشته و دست کم ۱۲۶ تن از آنها زخمی شدند، افغانستان در مرحله انتقال قرار دارد که از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و قرار است در سال ۲۰۱۴ با خروج نظامیان ناتو از این کشور به پایان برسد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *