نیروهای مستقر در لولاش در یک قدمی یک فاجعه خونین

بیش از صد نیروی دولتی که در مقابل طالبان مسلح می‌رزمند؛ در حالت بدی در لولاش مرکز ولسوالی کوهستان فاریاب در محاصره جنگجویان طالب قرار گرفته و هم اکنون بدون تجهیزات نظامی و مواد خوراکی به سر می‌برند.

ناصرخان فرمانده نیروهای خیزش مردمی در لولاش؛ در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، وضعیت نیروهای امنیتی «خسته از جنگ» را نگران‌کننده توصیف نموده؛ می‌گوید اگر به زودترین فرصت این نیروها اکمال نشوند، امکان هرگونه فاجعه بدور از تصور نیست.

ناصرخان افزود؛ سربازان کوماندو، اردوی ملی، پولیس ملی و مسوولان نظامی و ملکی این ولسوالی که تعدادشان به بیش از یک‌صد نفر می‌رسد؛ در قلعه دفاعی او در قریه خیرآباد در محاصره قرار گرفته‌اند.

وی علاوه کرد :«نانی برای خوردن و آبی برای نوشیدن نیست و تاکنون مقام‌های بلند پایه نظامی در مرکز کشور و مقام‌های محلی فاریاب به فریاد ما گوش نداده‌اند.»

به گفته او در حملات تهاجمی شب گذشته گروه طالبان مسلح که منجر به سقوط لولاش گردید، ۸ تن از سربازان خیزش مردمی جان باخته و دست‌کم ۱۱ تن دیگر افراد وی جراحت برداشته‌اند که اکنون اشد نیاز به تداوی دارند.

این فرمانده نیروهای خیزش مردمی خواستار کمک‌های زود هنگام هوایی به هدف سرکوب جنگجویان طالب است و هشدار می‌دهد که اگر به زودترین فرصت به آنان توجه صورت نگیرد، اسیر و کشته خواهند شد.

لولاش مرکز ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب حوالی ساعت ۲ بامداد امروز (اول اسد) بدست گروه طالبان مسلح سقوط کرده است.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *