نیروهای امریکایی پیش از طرح حمله، تروریستان را مورد هدف قرار خواهند داد

 

وزیر دفاع امریکا ضمن واگذاری صلاحیت های رزمی بیشتر به فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان، اظهار داشت که بعد از این نیروهای امریکایی می توانند حتی پیش از طرح ریزی حمله، تروریستان را هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان و اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا در نشست خبری مشترک امروز (۲۲سرطان)، در مورد صلاحیت های نیروهای امریکایی در کشور معلومات ارائه کردند.

0620209B-5DA0-4A81-95B8-2E13962EC83E_w987_r1_s

رئیس جمهور غنی اظهار داشت که تصمیم ناتو در وارسا را مهم دانسته و اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی لازم برای مقابله با تروریستان را دارد.

اما وی اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغانستان با توجه به تمام توانایی هایشان هنوز هم نیاز به کمک نیروهای خارجی به ویژه امریکا دارند.

در این رابطه اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا اظهار داشت که صلاحیت های بیشتر به جنرال نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان تفویض شده است.

به گفته وی، نیروهای خارجی پیش از این به انتظار نیروهای امنیتی افغانستان می بودند تا عملیات انجام دهند؛ اما اکنون آنها می توانند پیش از طرح برنامه حمله از سوی تروریستان، وارد عمل شده و عملیات انجام دهند.

447081

کارتر اظهار داشت که این افزایش صلاحیت ها به خاطر تامین امنیت بیشتر و عدم موفقیت تروریستان گرفته شده است.

از سوی دیگر رئیس جمهور غنی ضمن قدردانی از تصمیم امریکا در مورد حضور نیروهای بیشتر در کشور، گفت که این تصمیم به دلیل تغییر ماحول گرفته شد که بر اساس آن داعش به عنوان یک گروه تروریستی تازه به ماحول اضافه شد.

در عین حال، محمد اشرف غنی یک بار دیگر به صلح و خواست افغانستان در این راه اشاره کرده و گفت که مناسبات و نحوه ایجاد مناسبات با پاکستان روشن است؛ اما اسلام آباد فرصت ایجاد شده از نشست های چهارجانبه را از دست داد.

رئیس جمهور افزود که بر اساس مذاکرات چهارجانبه، پاکستان تعهد کرده بود که با آنعده که صلح نمی خواهند برخورد کند، که این کار متاسفانه صورت نگرفت.

از سویی هم، رئیس جمهور به تعهدات دولت نسبت به جامعه جهانی اشاره کرده و گفت :«فساد به مانند تروریزم خطرناک است و دولت وعده داده است تا با این پدیده به شکل اساسی مبارزه کند.»

با این حال، اشتون کارتر، کارکردهای حکومت وحدت ملی در راستای اصلاحات نظام را قابل قبول دانسته و از رهبران حکومت خواست تا در این راستا، تلاش بیشتر داشته باشند.

این در حالی است که روابط بین کابل و اسلام آباد بعد از گفته های رئیس جمهور غنی در حاشیه نشست وارسا به تیره گی گرائیده بود؛ اما رئیس جمهور این اقدامات را روشنی در مناسبات می داند.

Author

About Author