نیروهای اردوی ملی ۲۸ پسته و ۲ قرارگاه را در فاریاب ترک کردن

مقامات محلی فاریاب خبر داده است که سربازان اردوی ملی تمامی پوسته های شان را در فاصله بین ولسوالی المار و ولسوالی قیصار قرار داشت ترک کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب گفت که نیروهای اردوی ملی مسیر بین ولسوالی المار و ولسوالی قیصار که حدود ۲۷ کیلومتر مساحت دارد را ترک کرده خودشان را به مرکز این ولسوالی ها رسانده اند.

بربنیاد گفته های صبعت الله سیلاب این منطقه که در مسیر شاهراه میمنه- هرات قرار دارد توسط ۲۸ پوسته و ۲ قرارگاه نیروی های اردوی ملی تامین امنیت می شد اما سربازان شب گذشته پوسته های شان را رها کرده به مرکز ولسوالی ها جا به جا شده است.

در همین حال سیلاب دلیل ترک این پوسته ها را واگزاری مناطق نامن عنوان کرده و گفت که سربازان اردو به دلیل مهم نبودن مناطق کم نفوس و دور دست که تلفات زیاد می دهند، آن مناطق ترک کرده است.

از سوی هم حاجی رحمت الله ولسوال قیصار ولایت فاریاب با تایید این خبر بیان داشت که نیروهای امنیتی اردوی ملی تمامی پوسته های مسیر ولسوالی المار و ولسوالی قیصار را ترک کرده اند.
در همین حال مسافران و دریوارن که از این مسیر رفت و آمد دارند با ابراز نگرانی میگویند که افراد گروه طالبان پس از خروج نیروی های اردوی ملی از این مناطق ایست باز رسی ایجاد کرده آنان را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

نعمت الله یکی در این مسیر دریوی می کند میگوید سربازان اردوی ملی تمامی تجهیزات شان را از این مسیر جمع آوری کرده اند و حالا ممکن است گروه طالبان هرلحظه‌ای که خواسته باشند در این مسیر ایست بازرسی ایجاد میکنند.

ولسوالی المار و قیصار در شاهراه میمنه _ هرات قرار دارد، گروه طالبان بعد از سقوط دادن ولسوالی غورماچ فاریاب هر از گاهی به گونه گروهی بالای پوسته های مرکز این ولسوالی حمله میکنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *