نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا عراق را ترک نمی کنند

جان دوریان سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا گفته است که نیروهای ائتلاف پس از بازپس گیری موصل از گروه تروریستی داعش، عراق را ترک نمی کنند بلکه در کنار نیروهای عراقی باقی می مانند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش تاکید کرده است که پس از تکمیل ماموریت ما (بازپس گیری موصل) نیروهای ائتلاف برای حمایت از شرکای عراقی خود در نابودی داعش در گوشه و کنار این کشور باقی می مانند.

وی با بزرگ نمایی اینکه در هر حمله ای که انجام می دادیم، به دقت از بمب های هدایت شونده استفاده می کردیم و در این اقدامات با نیروهای عراقی کاملا هماهنگ بودیم، مدعی شد: ما کاملا محتاط هستیم و به هیچ وجه غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهیم.

ادعای سخنگوی ائتلاف ضد داعش درحالی مطرح می شود که فروردین ماه جاری، بیش از ۱۳۰ غیرنظامی عراقی در حملات هوایی ائتلاف به فرماندهی آمریکا جان خود را از دست داده اند.

شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق از سال ۲۰۱۴ در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد. بخش شرقی آن در عملیاتی که به فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق انجام شده است از وجود داعش پاکسازی شد.

در همین حال جنرال یحیی رسول سخنگوی فرمانده عملیات مشترک روز سه شنبه در بغداد گفت: داعش در سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۰ درصد معادل یکصد و هشت هزار و ۴۰۵ کیلومتر مربع از خاک عراق را در اختیار داشت.

به گفته وی در حال حاضر گروه تروریستی داعش تنها ۶ درصد از خاک عراق را در اختیار دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *