نیت داعش تنها در باره افغانستان نیست بلکه به تمام منطقه است

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان می گوید: نیت و هدف حضور گروه تروریستی داعش تنها برای افغانستان نیست بلکه تهدید مستقیم برای کشورهای آسیای میانه و همسایه های افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اخیرا تحرکات تروریستان زیر نام گروه تروریستی “داعش” در افغانستان گسترده شده و  نام این گروه از عراق و سوریه به کشورمان رسیده است.

حملات گسترده نظامی در شمال افغانستان و بخصوص در ولایات بدخشان، قندوز، نورستان، فاریاب، سرپل و جای جای از ولایت بغلان و پروان اکثرا توسط گروه داعش صورت می گیرد و در آخرین مورد شمار زیادی از سربازان اردوی ملی و پولیس در ولایت قندوز و بدخشان سربریده شدند و شماری هم ربوده شدند.

در همین حال حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه از سوی اعضای مجلس به پارلمان کشور احضار شد.

آقای اتمر با مطرح کردن سوالی که چرا گروه تروریستی داعش در افغانستان علاقمند است؟ گفت: داعش به دلیلی افغانستان را انتخاب نموده است تا تهدیدی برای کشورهای آسیای میانه، منطقه و همسایه های افغانستان باشد.

وی خاطرنشان کرد که آرزوی داعش در افغانستان این است که دسترسی به مواد مخدر داشته باشد و از مواد مخدر برای تمویل برنامه های ترورستی خود استفاده کند.

او افزود: نیت داعش تنها در باره افغانستان نیست بلکه به تمام منطقه است بنا بریان یکی از دلایل حضورآنان در افغانستان این است که بتواند کشورهای اسیای میانه و سایر کشور های همسایه افغانستان را با تهدید مستقیم روبرو بسازد.

Author

About Author