نگرانی کمتر افغانستان به داعش نسبت به دیگر کشورها

80251d1d-b616-4620-ba78-0fc7a4d38ef0داعش در افغانستان حضور دارد؛ اما تهدید آن برای افغانستان به اندازه دیگر کشورهایی که داعش حضور دارند، نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت در کنفرانس امروزی اش، داعش را ضمن نگرانی افغانستان، یک نگرانی جهانی و منطقوی دانست.

وی اظهار داشت که داعش در شماری از ولایتهای کشور از جمله زابل و ننگرهار حضور دارد؛ اما به آن سطح که در دیگر کشورها تهدید است، در افغانستان به آن اندازه تهدید نیست.

اما منبع تصریح کرد که موقف حکومت وحدت ملی در برابر داعش و یا هر گروه دیگر که جنایت کار بوده و امنیت کشور را تخریب کند، روشن است.

به گفته عبدالله، با این گروه ها که دشمن کشور هستند، به صورت واضح مقابله می شود.

این در حالی است که چند روز پیش شماری از دانشجویان دانشکده شرعیات دانشگاه ننگرهار ضمن انجام مظاهره، بیرق های سفید و سیاه طالبان و داعش را بلند کردند.

داکتر عبدالله در واکنش به این عملکرد دانشجویان دانشگاه ننگرهار اظهار داشت که بلند کردن بیرق داعش در ننگرهار مورد قبول نبوده و در برابر آن، اقدامات جدی از سوی حکومت صورت گرفته است.

در عین حال، منبع از نقش پاکستان برای ایجاد زمینه گفتگوهای صلح گفت :«حکومت از نقش هر کشور و یا نهادی برای آوردن صلح پایدار و باعزت برای مردم کشور استقبال می کند.»

اما رئیس اجراییه اظهار داشت که این تلاش ها برای آوردن صلح پایدار باید صادقانه و بر اساس خواست مردم کشور باشد و منافع شخصی کشورهای بانی مورد قبول نخواهد بود.

به گفته داکتر عبدالله، آوردن صلح در افغانستان به معنی قربانی کردن حقوق مردم افغانستان نخواهد بود.

این در حالی است که دور دوم گفتگوهای صلح افغانستان با طالبان بعد از نشر خبر مرگ ملاعمر بعد از دوسال از سوی پاکستان، به حالت تعلیق درآمده و بعد از آن نیز افغانستان شاهد گسترش ناامنی ها بود.

Author

About Author