نگرانی ها از مسدود شدن شاهراه سالنگ در فصل زمستان

مسوولان ریاست فوایدعامه بغلان و مسافران شمال و شمالشرق از خراب شدن بخش هایی از شاهراه سالنگ ابراز نگرانی کرده و می گویند اگر قبل از باریدن برف و باران تدابیر لازم برای حل مشکلات گرفته نشود؛ عابرین این شاهراه در زمستان با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

شفیق الله رحمانی رئیس فواید عامه بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«نسبت به سالهای گذشته شاهراه سالنگ، خرابتر شده است و امکان دارد که در زمستان پیشرو این شاهراه مسدود شود.»

وی مسوولیت باز نگهداشتن این شاهراه را مربوط اداره حفظ و مراقبت سالنگ ها دانسته می گوید که تاکنون از چگونگی اقدامات این اداره در زمینه حل مشکلات سالنگ ها در جریان قرار ندارند.

راننده گان و عابرین این شاهره نیز بشدت از وضعیت سالنگ ها شکایت دارند.

احمد شکیب یکی از راننده گان در مسیر کابل ـ مزارشریف راننده گی می کند، می گوید :«بعضی قسمت های سالنگ جنوبی و اکثر قسمت های سالنگ شمالی خراب است و ریزش برف و باران مشکلات را بیش از حد می سازد.»

وی می گوید که اگر به این وضعیت رسیده گی نشود، امکان دارد که در زمستان پیشرو، سالنگ ها برای تردد مسدود شوند.

در عین حال جنرال رجب مسوول اداره حفظ و مراقبت سالنگ ها در تماس تلیفونی با خبرگزاری خاورمیانه از آماده گی های لازم برای باز نگهداشتن این شاهراه در فصل زمستان خبر می دهد.

وی می گوید که با تمام تلاشی که صورت گرفته؛ اما هنوزهم مشکلات بگونه کامل برطرف نشده است.

مسول اداره حفظ و مراقبت سالنگها، کارهای انجام شده را اساسی نمیداند و تاکید می کند که ترمیم و ساخت اساسی شاهراه سالنگ وظیفه وزارت فواید عامه است که باید در این زمینه اقدامات جدی روی دست گیرد.

وی نیز نگرانی های ناشی از خراب بودن این شاهراه را بجا می داند.

در حالی از خرابی سالنگها ابراز نگرانی می شود که سالانه بودجه هنگفتی برای ساخت و ساز آن اختصاص داده می شود و وزارت فواید عامه در ترمیم این مسیر به صورت کامل ناکام بوده است و مصارفی که در گذشته شده نیز به صورت کامل تخریب شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *