نگرانی ها از ذهنیت سازی امریکا برای حضور داعش در افغانستان

اعضای مجلس سنای جمهوری اسلامی افغانستان با ابراز نگرانی می گویند که امریکا و متحدانش در حال ذهنیت سازی برای حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای مجلس سنا در نشست امروز خود تاکید کردند که گروه تروریتسی داعش یک پروژه بین‌المللی است و وزیر خارجه امریکا همواره تاکید دارد که داعش از عراق و سوریه به کشورهای ضعیف فرار می کند.

بانو نجیبه حسینی، عضو مجلس سنا در این مورد گفت: ابراز نگرانی پی‌هم وزارت خارجه امریکا در مورد فرار افراد داعش از عراق و سوریه و جای گرفتن آنان در کشورهای دارای حاکمیت ضعیف، یک ذهنیت سازی قبلی است.

اعضای مجلس تاکید کردند که ما نمی‌خواهیم که افغانستان مبدل به سوریه دوم شود و به باور آنان گروه تروریستی داعش، القاعده طالب پروژه‌های بین‌المللی هستند که یکی پی دیگر در افغانستان تطبیق می‌شوند.

گفتنی است وزارت خارجۀ امریکا همواره تاکید داشته که گروه تروریستی داعش در تلاش است تا در یکی از مناطق نا امن افغانستان مرکز رهبری ایجاد کند.

اعضای مجلس می گویند که امریکا با مطرح‌کردن چنین بحث‌هایی تلاش دارد افغانستان را بدیلی برای حضور داعش در عراق و سوریه وانمود کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *