نگرانی ها از افزایش بی نظمی و زورگیری ها در فاریاب

commanderقتل، زورگویی و زورگیری در ولایت فاریاب باعث نگرانی شهروندان این ولایت شده و آنان از حکومت خواستار جلوگیری از فعالیت تفنگ بدستان زورمند درین ولایت هستند.

در کنار فعالیت طالبان مسلح در فاریاب تفنگداران غیر مسؤل و قوماندانان خیزش مردمی که اکثر شان از جانب دست های بزرگ حمایت می شوند درد سر ساز شده است.

ریس شورای ولایتی فاریاب با نگرانی ازین وضعیت می گوید: افزایش قتل ها و زورگویی از سوی افراد تفنگدار باعث شده است آرامش مردم این ولایت برهم بخورد و آنان نتوانند به فکر آرام زنده گی کنند.

درحالی این نگرانی ها ابراز می شود که هفته گذشته یک متنفذ قومی بنام غلام بای در داخل شهر میمنه از سوی تفنگداران کشته شد و یکتن دیگر مجروح شد.

محمد طاهر رحمانی ریس شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت: قتل، زورگویی و بی نظمی از سوی افراد و اشخاص معینی انجام می پذیرد که حکومت در بازداشت آنان ناتوان است.

ریس شورای ولایتی فاریاب از شخص معینی درین بی بندوباری ها نام نمی برد ولی می گوید این افراد اکثراً کسانی هستند که بصفت نیروهای خیزش مردمی در کنار نیروهای امنیتی فعالیت دارند.

وی مقام های محلی فاریاب را در جلوگیری و بازداشت افراد زورمند در فاریاب ناتوان می خواند و بگفته او این زورمندان از سوی دست های بزرگی حمایت می شوند که رهبری ولایت فاریاب در مقابل آنان عاجز هستند.

او گفت: ” این همه بی بندوباری ها از طرف چند قوماندان خیزش های مردمی صورت می گیرد و حکومت هم در بازداشت آنها عاجز هستند و نمی توانند جلوی زورگویی آنها را بگیرد”.

به گفته ریس شورای ولایتی فاریاب جان بزرگان قومی و نماینده گان مردم درین ولایت هر لحظه در خطر است و هر از گاهی هدف قرار گرفتن آنان محسوس است.

در همین حال پولیس فاریاب نگرانی های ریس شورای ولایتی را رد نمی کند اما می گوید برای جلوگیری ازین بی نظمی ها و فعالیت تفنگداران اقداماتی را روی دست گرفته اند.

سمونوال میر امان الله ظافر آمر امنیت فرماندهی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت: در هماهنگی با اردوی ملی، امنیت ملی، پولیس و قطعه خاص یک قطعه نظامی ایجاد شده است که آنان وظیفه نظارت از دروازه های ورودی شهر و جلوگیری از گشت و گذار افراد مسلح را دارند.

به گفته آقای ظافر پس ازین به نیروهای خیزش مردمی که سلاح حمل می کنند نیز اجازه ورود به داخل شهر میمنه را ندارند و در صورت سرکشی با متخلفان برخورد جدی صورت می گیرد.

گرفتار نشدن قاتلان و فرار آنان از چنگ پولیس موضوعی دیگری است که شهروندان فاریاب از آن نگران هستند و آنان از مقام های محلی فاریاب و مرکز می خواهند که بخاطر کوتاه سازی دست زورمندان درین ولایت اقدامات جدی را به خرچ دهند.

خواستیم درین زمینه دیدگاه والی فاریاب را نیز داشته باشیم ولی با تماس های مکرر موفق نگردیدیم.

 

Author

About Author