نگرانی مجلس و آگاهان سیاسی از امضای تفاهمنامه استخباراتی افغانستان با پاکستان

برخی از نمایندگان مجلس و آگاهان سیاسی، امضای تفاهمنامه استخباراتی بین امنیت ملی و سازمان استخبارات پاکستان را اشتباه بزرگ

برخی از نمایندگان مجلس و آگاهان سیاسی، امضای تفاهمنامه استخباراتی بین امنیت ملی و سازمان استخبارات پاکستان را اشتباه بزرگ حکومت دانسته و آن را خلاف منافع ملی خوانده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نمایندگان مجلس و آگاهان سیاسی امضا این تفاهمنامه را خیانت ملی پنداشته میگویند: وقتی معلومات استخباراتی یک کشور در اختیار کشوری دیگر قرار ‌گیرد، به معنای نقض استقلال و آزادی آن کشور از سوی کشور دیگر است.

به باور مجلس نمایندگان امضای تفاهم‌نامه استخباراتی با پاکستان «بی‌شرمانه» بوده و با امضای آن امنیت ملی افغانستان رسماً تسلیم استخبارات پاکستان شده است که این امر یک خطر جدی برای سقوط افغانستان خواهد بود.

به باور آگاهان سیاسی کشورمان، استخبارات چشم، گوش و قلب یک کشور است که امضای این تفاهم‌نامه در واقع «تقدیم‌کردن دو دسته افغانستان به پاکستان» است.

چند روز پیش میان امنیت ملی افغانستان و استخبارات پاکستان تفاهم‌نامه استخباراتی امضا شده و بر اساس آن، دو کشور برای مبارزه مشترک با تروریزم و تبادل اطلاعات تعهد کرده‌اند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، استخبارات پاکستان نیروهای امنیت ملی را در بخش‌های آموزش و تجهیز کمک خواهد کرد.

 

Author

About Author