نگرانی صلیب سرخ جهانی از وضعیت نابسامان انسانی در یمن

1640808کمیته صلیب سرخ جهانی به شدت نسبت به کشتار و بمباران بی هدف مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی شهر تعز در یمن توسط رژیم سعودی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری یمن ‘سبأ’، «اولوویه شاسو» سرپرست دفتر صلیب سرخ جهانی در یمن با صدور بیانیه ای گفت: ما از طرفهای درگیر در تعز می خواهیم تا امنیت رفت و آمد آمبولانس ها و کادر پزشکی و نیروهای امدادرسان را فراهم کنند تا بتوانیم جان آسیب دیدگان را نجات دهیم و کمک های فوری بشردوستانه تقدیم شان کنیم.

شاسو توضیح داد: کادر پزشکی طی دو هفته گذشته برای رساندن خود به افراد مجروح با عبور از میان میدانهای نبرد و بمباران و حضور تک تیراندازها خطر را به جان خریده اند که این موضوع غیرقابل قبول است.

وی وضعیت صحی در ولایت تعز را بسیار وخیم توصیف کرد و گفت: بیمارستانهای بسیار اندک ولایت تعز همچنان مشغول فعالیت هستند و علیرغم کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی مجبورند، پذیرای تعداد بسیاری از مجروحان باشند.

شاسو در همین راستا به مشکلات فراوان فراروی کمیته صلیب سرخ جهانی برای توزیع کمکهای دارویی و پزشکی نجات بخش جان انسانها در میان بیمارستانها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بشردوستانه بین الملل طرفهای درگیر می بایست با اتخاذ تمامی تدابیر لازم امنیت جانی شهروندان و تاسیسات زیربنایی و مراکز درمانی و کادر پزشکی را تامین کنند.

شاسو تاکید کرد: می بایست گذرگاههای امنی برای آمد و شد کادر پزشکی فراهم کرد تا بتوانند خود را به افراد مجروح و بیمار برسانند.

Author

About Author