نگرانی سازمان ملل به شهرک سازی های جدید در فلسطین اشغالی

جامعه جهانی به شدت نسبت به طرح جدید رژیم اسرائیل در خصوص ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرده

جامعه جهانی به شدت نسبت به طرح جدید رژیم اسرائیل در خصوص ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به این اقدام رژیم اسرائیل تاکید کرد که به محض آغاز به کار دولت جدید رژیم اسرائیل، گزینه های حقیقی برای بازگشت به میز مذاکرات سازش را با بنیامین نتانیاهو مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.

استیون دوگریک سخنگوی بان کی مون تصریح کرد که مون نسبت به طرح شهرک سازی جدید رژیم اسرائیل در قدس شدیدا ابراز نگرانی کرده است.

شهرک سازی های رژیم اسرائیل در حالی است که کشورهای اروپایی هم در این باره به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف شهرک سازی های غیر قانونی و تضییع حقوق فلسطینیان شده اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز اعلام کرد، امریکا موافقت رژیم اسرائیل با احداث ۹۰۰ واحد مسکنونی جدید در شرق قدس اشغالی را ناامید کننده خوانده است. همچنین ترکیه نیز آن را بی اعتنایی به قوانین بین المللی دانسته و جامعه جهانی به شدت نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده است.

جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه امریکا شامگاه روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد که کشورش به شدت مخالف هرگونه ساخت و ساز رژیم اسرائیل در قدس شرقی است.

راتکه نسبت به ادامه شهرک سازی رژیم اسرائیل در قدس اشغالی ابراز نگرانی و تاکید کرد که ما قاطعانه می گوییم که شهرک سازی رژیم اسرائیل در قدس اقدامی غیر قانونی است.

از سوی دیگر، جنبش اسرائیل “صلح اکنون” روز پنجشنبه اعلام کرد که رژیم اسرائیل قصد احداث ۹۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک اسرائیل نشین رمات شلومو در قدس شرقی را دارد.

این جنبش افزود که این طرح در سال ۲۰۱۳ از سوی دولت تصویب شده بود و این هفته نیز کمیته نقشه کشی اسرائیل در قدس اشغالی با آغاز ساخت واحدهای جدید موافقت کرد.

رسانه های اسرائیل در ماه فوریه گذشته طرح های رژیم اسرائیل برای ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی طی سال های آینده را برملا کردند.

این رسانه ها اشاره کردند که اوری آرئیل وزیر مسکن رژیم اسرائیل از حزب خانه یهودی ـ شریک و همپیمان نتانیاهو ـ طرحی را برای ساخت بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر در قدس اشغالی ارائه داده است.

Author

About Author