نگرانی رژیم اسرائیل از دستاوردهای جدید ارتش سوریه

12722576_1024536340940819_501327395_o

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی با نگرانی از دست آوردهای ارتش سوریه نوشت: آنچه این رژیم می خواهد جنگ فرسایشی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه اسرائیلی هاآرتص، روز دوشنبه گزارش داده رژیم اسرائیل در محافل غیرعلنی ضمن ابراز نگرانی از تغییر توازن جنگ در سوریه به نفع ارتش این کشور، می‌گوید ترجیح این رژیم، جنگ فرسایشی بین نیروهای بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه و معارضانش است.

این روزنامه اسرائیلی می‌نویسد پیروزی‌های مهم سوریه در جنگ داخلی این کشور، در منطقه‌ای بسیار دور از اسرائیل در حال وقوع هستند، اما دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم به دقت این تحولات را دنبال می‌کنند.

مطابق این گزارش، از دید تل‌آویو، مهمترین تحول این است که توازن جنگ اکنون به سمت نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله متمایل شده است.

با آنکه تل‌آویو، هرگز این موضوع را علناً بیان نمی‌کند اما این رژیم، آشکارا ادامه وضعیت موجود، یعنی جنگ فرسایشی بین دولت سوریه و دشمنانش را ترجیح می‌دهد.

با این وجود، دستاوردهای ارتش سوریه و متحدانش می‌تواند موضع آنها را تقویت کرده و در نهایت بر اوضاع مرز سوریه با رژیم اسرائیل در بلندی‌های جولان اثر بگذارد.

Author

About Author