نگرانی روسیه از افزایش تحرکات داعش در افغانستان

مسکو نسبت به آنچه افزایش تحرکات و حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان می‌داند، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روسیه مدعی شده است که فعالیت‌های تروریستی داعش در مناطق افغانستان افزایش یافته و حتی بمباران امریکا نیز مانع این فعالیت‌ها نشده است.

روزنامه «ماسکوفسکی کامسامولتس» در مقاله‌ای به قلم «رنات عبدولین» آورده است که در اوایل ماه جاری، گروه تروریستی داعش مسوولیت حمله بر مسجد جوادیه هرات را که حدود ۵۰ کشته برجای گذاشت، برعهده گرفت.

نمونه دیگر از افزایش فعالیت داعش از دید این نویسنده، حمله اخیر بر سفارت عراق در کابل بود و نکته مهم در این واقعه، شرکت کودکان در این حمله بود اقدامی که غالبا از سوی تروریست‌ها انجام می‌گیرد.

به نقل از نویسنده، احتمال بکارگیری از کودکان در اعمال تروریستی که شماری از آنها در پاکستان شستشوی مغزی شده و برای اعمال انتحاری بکار گرفته می‌شوند به شش میلیون نفر می‌رسد که برخی کشورهای عربی و سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و انگلیس هزینه این اقدامات را می‌پردازند.

در مقاله آمده است که گروه تروریستی داعش بعد از آن‌که مواضع خود را در سوریه وعراق از دست می‌دهد، بطور گسترده به افغانستان نقل مکان می‌کند و یارگیری می‌کند.

همچنین در بخش پایانی این مقاله ذکر شده است که این وضعیت مقام‌های روسیه را به شدت نگران کرده و مسکو برای پیش‌گیری از فعالیت تروریست‌ها، تدابیر جدی اعمال می‌کند.

پیش از این نیز مسکو بارها نسبت به فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان به ویژه در مرز این کشور با آسیای مرکزی ابراز نگرانی کرده و در برخی موارد نیز برعلیه این گروه عملیات راه‌اندازی کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *