نگرانی امریکا و عربستان درباره وضعیت سوریه

مقامات کشور های امریکا و عربستان سعودی در یک تماس تیلفونی نگرانی عمیق خود را درباره وضعیت سوربه و تأثیر درگیری‌ها بر منطقه ابراز کرده اند.

به گزارش خبرگزرای خاور میانه، کاخ سفید اعلام کرد که «ملک عبدالله» و «باراک اوباما» در این تماس تیلفونی که روز جمعه، صورت گرفت، درباره ارسال کمک‌های نظامی به نیروهای مخالف سوریه و همچنین وضعیت مصر گفت‌وگو  کردند.

رئیس‌جمهور امریکا با پادشاه عربستان در خصوص ارسال کمک‌های نظامی به نیروهای مخالف سوریه و همچنین وضعیت مصر نیز گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس‌جمهور و ملک عبدالله، نقطه نظرات خود را درباره وضعیت سوربه بیان کردند و نگرانی عمیق خود را درباره تأثیر درگیری‌ها بر منطقه ابراز داشتند.

این بیانیه می‌افزاید: رئیس‌جمهور امریکا بر تعهد خود برای ارسال کمک به ائتلاف مخالفان سوریه و شورای عالی نظامی برای تقویت مخالفان تأکید کردند.

کاخ سفید گزارش کرد: رئیس‌جمهور و پادشاه عربستان درباره تحولات اخیر مصر تبادل نظر کردند و توافق کردند که امریکا و عربستان منافع مشترکی در حمایت از ثبات مصر دارند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اوباما نگرانی عمیق خود را درباره خشونت‌های مصر که به دنبال خلع «محمد مرسی» شدت گرفت، ابراز کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *