نگرانی امریکا از قدرت گرفتن داعش در عربستان، لیبی و یمن

238887_604ایالات متحده امریکا از از قدرت گرفتن شاخه‌های گروه تروریستی داعش در عربستان، لیبی و یمن ابراز نگرانی کرده و آن را تروریست خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امریکا شاخه های از گروه تروریستی داعش در عربستان، لیبی و یمن را این در حالی تروریست خوانده است که قبلا با تروریست خواندن جیش الاسلام و احرار الشام در سوریه مخالفت کرده بود.

وزارت امور خارجه امریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که امریکا شاخه های گروه صهیونیستی داعش در لیبی، عربستان سعودی و یمن را در فهرست سیاه سازمان های تروریستی خود قرار داده است.

بر اساس بیانیه، وزارت امور خارجه امریکا این تدابیر اداری را بخاطر نتایج ملموس اتخاذ کرد که بر اساس آن تحریم هایی علیه اتباع خارجی که با ارتکاب اعمال تروریستی امنیت شهروندان امریکایی را تهدید می کنند، پیش بینی شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا تاکید شده که شاخه داعش در لیبی از اکنون در فهرست سازمان های تروریستی خارجی دولت امریکا قرار دارد.

شاخه داعش در لیبی و همچنین شاخه های این گروه فوق افراطی مسلح در عربستان سعودی و یمن در فهرست دیگر آمریکا موسوم به سازمان های تروریستی بین المللی قرار دارد.

براساس بیانیه، خزانه داری امریکا به همین منظور تحریم هایی را علیه شش فرد مظنون به حمایت مالی از گروه های القاعده، جبهه النصره، القاعده در شبه جزیره عربستان و داعش اعلام کرد.

آدام زوبین معاون وزیر خزانه داری امریکا در بخش تروریسم و اطلاعات در بیانیه ای اعلام کرد؛ خزانه داری مصمم است تدابیر شدیدی علیه منابع مالی داعش و القاعده اتخاذ کند.

این مقام امریکایی اعلام کرده که در تدابیر امروز منابع حیاتی القاعده، جبهه النصره، شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان و داعش که مسئول انتقال پول، سلاح و افراد برای این سازمان های تروریستی هستند هدف قرار گرفت.

Author

About Author