نگرانی افغانستان از احداث بندبرق داسو در مسیردریای کابل

دولت افغانستان از تصمیم پاکستان مبنی بر احداث بند برق داسو در مسیر دریای کابل – اندوس ایالت خیبرتختونخواه ابراز نگرانی کرده و از تمام موسسات بین المللی خواسته که از تمویل این پروژه به دولت پاکستان خودداری نمایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پاکستان طرح پیشنهـادی را به بـانک جهـانی فـرستـاده و طــی آن تصمیـم دارد تـا بند برق داسـو را روی دریـای کابل – اندوس در منطقه کوهستانات ایالت خیبر پختوانخواه احداث نماید.

براساس گزارشها بانک جهانی طرح پروژه احداث بند برق پاکستان به روی دریای کابل- اندوس را جهت نظر خواهی به جانب افغانستان داده است.

با این حال شورای امنیت ملی افغانستان به وزارت های امور خارجه و مالیه دستور داده تا نگرانی های جانب افغانستان را در رابطه به تصمیم پاکستان مبنی بر احداث بند برق داسو در مسیر رودخانه کابل – اندوس در ایالت خیبر پختونخواه به بانک جهانی برسانند.

شورای امنیت گفته است، این تصمیم پاکستان تا هنوز از مجاری دیپلوماتیک عنوانی دولت افغانستان داده نشده و هیچگونه توافق قبلی در این زمینه میان دو کشور صورت نگرفته است.

وزارت امورخارجه کشور اعلام کرد که ادارات دولتی افغانستان معلومات لازم را در مورد چگونگی و جزئیات طرح احداث بند داسو بدسترس ندارد، بناءٌ لازم است تا در این مورد ارزیابی های لازم و بررسی های همه جانبه صورت گیرد.

وزارت امور خارجه از تمام موسسات بین المللی بشمول بانک جهانی خواسته است تا از تمویل و تطبیق این پروژه بدون موافقت کتبی و رسمی دولت افغانستان خود داری نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *