نگرانی از مداخلات خارجی ها در انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات کشور، نگرانی خود را از مداخلات و طرز دید خارجی ها به نهاد های دولتی و بخصوص کمیسیون مستقل انتخایات اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و رئیس دارالانشای این کمیسیون گزارش پیشرفت کاری خود و آمادگی هادر رابطه با انتخابات سال ۱۳۹۳ را به رئیس جمهور کرزی ارایه کرد.

براساس اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهور، این گزارش امروز (۱ اسد) از سوی کمیسیون مستقل انتخایات به رئیس جمهور ارایه شده است.

اعضا و رئیس کمیسیون مستقل انتخابات تشویش خود را از ناحیه مداخلات و طرز دید خارجی ها در رابطه با نهادهای دولتی منجمله کمیسیون مستقل انتخابات به رئیس جمهور بیان کردند.

آنها گفته اند که “خارجی ها سعی دارند تا در نهادها با افراد، منحیث افراد معامله نمایند نه اینکه ادارات و نهادهای دولتی را منحیث ادارات و نهادهای دایمی محترم بشمارند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات از آمادگی ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اطمینان داده گفت:  در صورتیکه اعضای جدید برای کمیسیون توسط کمیته گزینش تعیین شوند، آنها بحیث اعضای یک ارگان مسئول دولتی با کمال خوشی با آنها همکاری خواهند کرد.

به گفته رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات تا کنون وسائل مربوط به ثبت نام رای دهندگان به ۳۲۵ ولسوالی کشور انتقال یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *