نگرانی از خشونت ها علیه خبرنگاران در کشور

موسسه حامی رسانه های آزاد در افغانستان، از تداوم خشونت ها علیه خبرنگاران در این کشور خبر داد و گفت: در سال ۲۰۱۳ میلادی ۳ خبرنگار در افغانستان کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدیق الله توحیدی رئیس موسسه “نی” روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: طی سال ۲۰۱۳ میلادی ۳۴ خبرنگار مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ۲۶ تن دیگر تهدید و توهین شده اند.

توحیدی افزود: از جمله سه خبرنگار کشته شده “سمانی دنیا ذاکری” زنی است که در یک رسانه محلی ولایت پروان کار می کرد که به صورت مشکوک به قتل رسید و تاکنون پرونده وی مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: خشونت ها از ضرب و شتم، بازداشت های موقت، تهدید و توهین خبرنگاران گرفته تا قتل آنها کماکان ادامه داشته و در سال ۲۰۱۳ اینگونه خشونت ها به ۷۶ مورد رسیده است.

توحیدی گفت: متهمان به اعمال خشونت و تهدید خبرنگاران، طالبان، افراد دولتی، شهروندان عادی و مسئولان بخشهای خصوصی هستند و در برخی موارد، تظاهرکنندگان نیز به حملات خشونت آمیز علیه خبرنگاران پرداخته اند.

این در حالی است که طی سال ۲۰۱۳، ۷۰ خبرنگار در سراسر جهان کشته شده اند که از جمله آنها ۲۳ خبرنگار در سوریه، ۱۰ تن در عراق و ۶ تن دیگر در مصر بوده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *