نگرانی از تلفات ملکی در شهر اسدآباد ولایت کنر

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از شدت‌ جنگ‌، عدم دقت در پیشبرد عملیات ها و تحرکات نظامی و در‌نتیجه، افزایش تلفات افراد ملکی غیر‌نظامی بخصوص اطفال معصوم در ولایت کنر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براثر انفجار ماین کنار جاده‌ای‌، حملات انتحاری، پرتاب راکت‌‌ و مرمی بر محلات مسکونی توسط سربازان کشور پاکستان در ولایت کنر ده ها غیر‌نظامی‌ کشته و یا زخمی شده‌ اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، با نسر بیانیه ای گفته است که افراد بیگناه بخصوص اطفال معصوم، بر اساس احکام دین ‌اسلام، بر مبنای قوانین بشردوستانه بین‌المللی، نباید از جانب هیچ‌یک از طرف‌های درگیر در منازعه، ‌مورد هدف قرار گیرند.

براساس این بیانیه در آخرین مورد به تاریخ ۲۷جوزای سا‌ل ۱۳۹۳ براثر اصابت مرمی هوان بر شهر آسد اباد ولایت کنر از طرف نیروهای مخالف دولت‌، ۱ طفل کشته و ۶ تن دیگر،شامل ۴طفل از یک فامیل، جراحت برداشتند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان‌، از مسؤولان محلی و دولت خواسته است  که امنیت و مصؤونیت شهروندان کشور را تأمین‌ و عا‌ملان چنین قضایایی را شناسایی کرده، در مورد تأمین عدالت توجه همه‌جانبه مبذول دارند‌.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *