نُه زخمی در انفجار کابل

تعقیبی؛ وزارت صحت عامه می گوید که بعد از انفجار در شهرنو کابل، تا حال ۹ زخمی به شفاخانه های کابل انتقال داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه ظهر امروز (۱۸ثور) یک انفجار در عقب تعمیر سابق دادستانی کل در شهرنو کابل رخداده و بعد از آن شماری از مهاجمین با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

وزارت امور داخله با تائید این حمله گفته است که شماری از مهاجمین وارد موسسه خارجی «کونترپارت» شده و با نیروهای امنیتی درگیری پراکنده داشتند.

در همین حال این وزارت از کشف یک موتر مملو از مواد انفجاری در محل رویداد خبر داده و گفته است که به دلیل اینکه انتقال این مواد ممکن نیست، موتر در محل رویداد انفجار داده خواهد شد.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله می گوید که نزدیک به ۱۵۰ کارمند موسسه «کونترپارت» را به محل امن انتقال داده اند و عملیات نیروهای امنیتی جریان دارد تا مهاجمینی که احتمال می رود زنده باشند را از پا در آورند.

در عین حال، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه در حساب توئیتر خود نگاشته است که تا حال نُه زخمی از محل رویداد به شفاخانه های کابل انتقال داده شده است.

شاهدان عینی می گویند که اکنون (حوالی ساعت ۱:۴۰بعدازظهر) صدای تیراندازی شنیده نمی شود؛ اما تمام راه های منتهی به شهر کابل از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده است.

طالبان مسلح مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته اند که حمله بر موسسه «کونترپارت» صورت گرفته که وابسته به اداره انکشافی امریکا (USAID) می باشد.

جزئیات بیشتر …

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *