نهمین روز اعتصاب زندانیان هرات همراه با حمایت مردم

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

گزارشها از ولایت هرات در غرب کشور حاکی از آنست که اعتصاب غذای زندانیان در این ولایت وارد نهمین روز شده و شماری از مردم به حمایت از اعتصاب کنندگان دست به تظاهرات زده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز دوشنبه (۸ میزان) شمار از مردم هرات به حمایت از اعتصاب کنندگان در اعتراض به بی توجهی دولت به خواست های آنان دست به تظاهرات زدند.

حدود ۲ هزار تن از زندانیان، زندان مرکزی هرات از نه روز قبل به این طرف به دلیل اینکه گویا حکومت به خواست های آنان توجه ندارد دست به اعتصاب غذای زده و از خوردن چیزی خودداری می کنند.

با این صد ها تن از باشندگان این ولایت در اعتراض به بی توجهی حکومت نسبت به اعتصاب غذای و خواست زندانیان، راهپیمایی کردند و خواستار رسیدگی جدی به پرونده های زندانیان از سوی حکومت شدند.

این معترضان که تعداد شان به بیش از ۴۰۰ نفر می رسد در مقابل ساختمان ولایت هرات تجمع کردند.

آنان ضمن انتقاد شدید از مسئولین دولت تاکید کردند که با گذشت ۹ روز از اعتصاب زندانیان هنوز هم بررسی های درست صورت نگرفته است.

به دنبال اعتصاب غذای زندانیان هرات حکومت مرکزی هیاتی را از وزارت امور داخله، دادگاه عالی و دادستانی کشور توضیف کرد و برای بررسی پرونده های زندانیان به هرات فرستاد اما با گذشت هشت روز تا کنون این هیات کار مثبتی را انجام نداده و زندانیان به اعتصاب غذای شان ادامه داده اند.

زندانیان اعتصاب کننده ادعا دارند که محاکم قضایی براساس فرمان عفو رئیس جمهور کرزی عمل نکرده و به دوسیه های آنان رسیدگی نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *