نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) درآبهای خلیج فارس آغازشد

نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) با رمز مقدس محمد رسول الله (ص) در آبهای خلیج فارس آغاز شده است.

نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) با رمز مقدس محمد رسول الله (ص) در آبهای خلیج فارس آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و فرمانده این رزمایش ساعت هشت و سی دقیقه روز چهارشنبه با حضور در قرارگاه عملیاتی این رزمایش دستور آغاز رسمی این مانور را صادر کرد.

با صدور این فرمان، اجرای عملیات مین ریزی دریایی از سوی قایق‌های تندرو و تهاجمی سپاه، پدافند هوایی و شلیک چهار فروند موشک ساحل به دریا در منطقه راهبردی حساس خلیج فارس و تنگه هرمز انجام شد.

در رزمایش مزبور قایق‌های تندرو تهاجمی سپاه با دارا بودن رادارهای دریایی، سامانه های الکترونیکی پیشرفته ارتباطی، موشک‌های کروز با برد ۲۵ کیلومتر، موشک‌های میانبرد ضد کشتی، اژدرهای کالیبر متوسط و بزرگ و ماین‌های دریایی در کنار تسلیحات سنتی خود یعنی تیربارهای نوع سنگین، راکت انداز و موشک‌های دوش پرتاب سطح به هوا بخشی از توانمندی‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.

شلیک ۲۰ فروند انواع موشک‌های بالستیک ساحل به دریا، زمین به دریا، زمین به زمین، ۴۰۰ فروند موشک از سوی شناورهای تندرو تهاجمی سپاه، انهدام یک فروند ناو هواپیمابر فرضی به عنوان شناور هدف و رژه ۵۰۰ فروند شناور تندرو از ویژگی‌های برگزاری نخستین مرحله از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) در روز جاری است.

سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز خبر داد موشکهای زیر آبی جدید با سرعت ۱۰۰ متر در ثانیه آزمایش خواهد شد.

بر اساس گزارشها این رزمایش سه روزه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *