نماینده جدید چین در امور افغانستان معرفی شد

imagesچین “دنگ شیجون” سفیر سابق خود در کابل را به عنوان نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این خبر از سوی “هوا چون اینگ” سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری  اعلام کرد  که پکن این کار را در راستای گسترش و توسعه صلح و آشتی در کشور جنگ زده افغانستان انجام داده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین، «دنگ شیجون» تا اواخر ماه میزان سالجاری سفیر کشورش در افغانستان بود و در این مسوولیت انجام وظیفه می کرد.

دنگ از دیپلمات های باسابقه چین است که تا قبل از حضور در افغانستان به عنوان سفیر در سال ۲۰۱۳، عمدتا در امور آسیا، از جمله در سفارتخانه های چین در میانمار، فیلیپین، مالزی و سنگاپور خدمت کرده بود.

هوا، همچنین یادآور شد که «دنگ» با امور افغانستان کاملا آشنایی دارد و به راحتی ماموریت خود در حوزه جدید را انجام خواهد داد.

او در عین حال تاکید کرد که انتخاب نماینده ویژه در امور افغانستان در راستای سیاست ها و مشارکت فعالانه پکن در ترویج روند صلح و آشتی در افغانستان است و چین همواره به این سیاست خود ادامه می دهد.

با این انتخاب، «دنگ شیجون» جانشین «سون یوشی» نخستین نماینده ویژه چین در امور افغانستان می شود که در ژوئیه ۲۰۱۴ به این سمت انتخاب شده بود.

این خبر به دنبال سفر «لی یوان چائو» معاون رییس جمهور چین در هفته جاری به افغانستان و پس از دیدارش با «محمد اشرف غنی» رییس جمهور آن کشور در کابل منتشر می شود.

در جریان این سفر وی پیام «شی جین پینگ» رییس جمهور خلق چین را شفاها به رییس جمهور افغانستان اعلام کرد و گفت که چین به زلزله زدگان افغان در زمینه های مختلف از جمله مالی کمک خواهد کرد.

چین تاکیدکرده است که قصد دارد در عرصه های مختلف از جمله در بخش های سرمایه گذاری، سازندگی، تجارت، مبارزه با تروریسم و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر با افغانستان همکاری های نزدیکی داشته باشد.

 

Author

About Author